kirsten

Sanna mina ord

Gräsänka

Publicerad 2009-03-10 22:15:04 i Allmänt,

Idag är Martin borta med delar av sitt jobb. Han belv medbjuden på en kickoff för att han är så duktig, sånt tycker jag är roligt! Ja, inte att vara ensam så klart, men att han är så omtyckt på sitt jobb. Han hade lönesamtal där förra veckan och fick då höra av sig chef att han är oumbärlig! Inte många som får höra en sån sak! Det betyder ju egenligen att han skulle kunna önska vad som helst i lön mer eller mindre. Sånt gillar jag ännu mer ;)

Själv satt jag och velade bra länge hur jag själv skulle spendera min kväll, hemma och mysa i soffan eller bege mig till den träning jag bokat för kvällen? Det som gjorde att jag tvekade var på grund av all den snö som kommit, inte ville det sluta snöa heller. Så jag förstod ju att jag skulle få gräva fram bilen ensam. Men tillslut tog jag mitt förnuft till fånga och grävde fram bilen. Fick dock leta i säkert 5 minuter efter alla snöborstar och rutskrapare. De hade Martin gömt minsann. Så efter 10 minuter tyckte jag att bilen såg ut som en bil igen och jag puttrade iväg. Shakade loss under passet och var nöjd med mig själv när jag gick därifrån. Dock lite avis på de som skulle in och boxas, men se så långt går jag inte. Vill inte boxas med en främling under helt pass.

Åkte hemåt och satt och funderade på hur jag skulle lyckas med min parkering. Nåt som skrämmer mig är att fickparkera, då det sluttar precis överallt här. Var rädd att jag skulle behöva ställa mig i den enorma backen, men när jag sedan kom hem fanns det en plats precis utanför huset, med normal sluttning ;) Började backa för att komma med bilen åt rätt håll, men så kom det en bil och jag trodde nästan han skulle sno platsen för mig men det gjorde han inte. Så jag rättade till bilen, började backa in i min ruta och vips så stod jag där! Helt perfekt! Inte fanns det en kotte ute heller som fick se min proffsiga parkering. Varför är det alltid så? När man inte klarar av att parkera och man håller på och trixar och trixar men det blir bara värre och värre då står det hur många som helst och tittar medan när det går som smort inte finns en käft ute?

Har fått våra tider till Vättern nu med. Bara skrek rätt ut på jobbet, de trodde jag var mindre vetande för en stund. Har fått en tid som absolut inte passar mig! Ska börja med proffsen! Klockan halv sex på morgonen! Är de inte riktogt kloka i huvudet? Vi bockade i att vi inte ville ha en sen start och så får vi typ en av de sista starterna! Fattar nada. Ringde Martin direkt varpå han säger att han redan mejlat dem för att kolla om vi kan få byta. Tur att min man känner mig ;) För det går bara inte att starta den tiden. Då vill jag vara i Jönköping och äta korv ju! (jag som verkligen ÄLSKAR korv med ;) ) På jobbet kom vi fram till att de serverar spyvänligmat. Korv med mos, lasange, gurka, bröd, sportdryck och vatten. Hahahha!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-03-11 14:35:31

Jävlans skitväder säger jag bara =) Fast för en gångs skull har ni mer snö än oss =P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela