kirsten

Sanna mina ord

Klantmaja

Publicerad 2009-03-09 22:56:40 i Allmänt,

Man skulle kunna tro att jag lever med fredagen den trettonde varje dag. Det händer liksom nån olycka varje dag, gärna flera. I fredags började det med att jag spillde ut min nya saft som jag köpt, naturligtvis över hela mitt skrivbord. Det droppade och rann precis överallt. Jag loggade ur och sprang iväg ocgh hämtade papper, torkade upp allt och skrubbade hela mitt skrivbord så att det glänste med rengöringsmedel. Det var nog allt för den dagen.

I lördags gick det nog rätt felfritt som jag minns det. Eller nej, det var dock ingen skada. Men jag hade planerat dagen in i minsta detalj från det att klockan ringde. Men då smet Martin in på toa och jag väntade och väntade, när han äntligen är klar så börjar han sopa golvet där inne. Åh, blev så stressad. Skulle ju vara på t-banan inom en kvart. Lyckades få ut honom ur badrummet och slänger mig in i duschen, varpå draperiet dras åt sidan och Martin kommer och vill vara med. ÅH! Panik. Ut med honom...han med nöd och näppe till nästa tåg och 2 minuter försenad totalt. Inte så tokigt ändå.

Igår pajade jag ju fingret på nåt knasigt sätt på Ikea ocjh det räckte ju gott och väl.

Idag sprang jag rätt in i en tavlas fot med min fot. Det knakade om min tå så att Linda hörde det bort till sig och tyckte att det lät allt annat än trevligt. Trots att hon inte kunde sluta skratta dock. När jag sedan står vid hennes skrivbord går jag rätt in i en dokumenthållare med låret. Skattattack igen. När jag sedan ska sätta mig på min stol försvinner den och jag slår i benet på armstödet och håller på att sätta mig på golvet. Linda dog igen. När jag sedan slog ut mitt glas över skrivbordet så visste ingen var de skulle ta vägen! Hanna plockade utan ett ord fram rengöringsmedlet och trasan. Medan Linda tyckte att jag bode lärt mig av mina misstag. Hahah!

Undrar vad morgondagen har att erbjuda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela