kirsten

Sanna mina ord

Rädd för mig själv

Publicerad 2009-10-31 20:35:40 i Allmänt,

Lördag = sovmorgon. Det kan man lugnt säga att vi tog oss idag. Men efter ett evigt flängade dessa helger så antar jag att det var vad som behövdes och med storstädning på schemat så behövdes nog all vila som gick att få ;) Började dock dagen med lite frulle och sen drog vi iväg på utflykt utan GPS eftersom Martin hade helt fel adress i huvudet. Kunde ha blivit en spännande resa dock om vi följt den. Men Martin använder ju oftast mig som sin inbyggda GPS så jag fixade det idag med. Han är smart som visar mig kartorna på internet innan bara. Lite har jag nog ärvt efter min mamma! Ganska mycket egentligen, men detta är i alla fall en sak att vara stolt över.

Hur som helst, åkte till Net on net och köpte stativ till Martins högtalare och nån kabel som behövdes. Hittade en massa annat som behövs med, men julklappstips tänkte jag :) Måste bara skriva ned det, så att jag kommer ihåg det när det ska samlas in önskelistor. Skönt att fortfarande vara de yngsta i min familj så att det är vi som får alla klappar ;) fast så tror jag att det alltid kommer vara. Fördelen med att endast vara 2 syskon och inte 3 som Martin. Sen åkte vi till Ikea. Köpte ljus till förbannelse! Det enda som inte var ljus var några burkar, en blomma och sen godis. Martin tyckte att det var billigt, jag tyckte kanske att det var lite dyrt med tanke på att det bara var ljus i vår kasse. Hahah! Sen ett besök på Mediamarkt. Har ni inte varit där, åk dit. Mycket billiga filmer!

Sen åt vi mat. Men efter det gick det inte att skjuta på längre. Var bara att dra igång med städningen. Med tanke på att vi började så sent så fick det bli badrum och garderob. För i de andra rummen ska det putsas fönster. Martin sitter inne i badrummet och skrubbar och donar. Allt skiner så fint där inne nu! Han sätter fast hyllor med buntband för att katterna ska ge själva tusan i att välta dem. Ja det blir fint detta. Jag har sorterat bort säkert två stora kassar med kläder och skorna ska vi inte tala om. Mer än 50 par bor det i min garderob! Är det verkligen normalt?! Blir rädd för mig själv! Min bror tyckte inte att jag borde vara förvånad, men jo det är jag! Trodde kanske på en 30 par eller så. Men nu har jag sorterat bort några där med. Bra gjort! Roligast är bara att när Martin ser högen så börjar han fråga att ska du verkligen inte ha dessa kvar, dessa då eller dessa? Hallå?! Jag trodde han skulle bli glad när jag började sortera och göra fint. Men icke! Hahah!

Nej, ska packa ner lite mössor och så i kartonger. Sortera sortera. Tror att det blir loppis snart! Tradera med kanske? Bättre att sälja det som är fint och brukbart fortfarande. Bara för att jag tröttnat på det kan ju nån annan leta efter just det. Och så ska en del till Myrorna eller är det Stadsmissionen man ger det till här? Det är en bra sak med mitt jobb. Ni vet kvarglömda saker som ingen velat ha tillbaka på 3 månader skänker vi till Stadsmissionen. Hur bra är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela