kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack #25

Publicerad 2009-09-28 21:53:03 i Tjejsnack,

Sjukligt

1. Vilka barnsjukdomar har du haft?
Oj, jag tror jag har haft de flesta faktiskt. Men inte helt 100. Vattkoppor vet jag men det blev aldrig så allvarligt på mig. Men sen då? Kanske bara tror helt fel att jag haft dem ;)


2. Av vilken anledning besökte du senast ett sjukhus?
Martin hade voltat med cykeln och jag fick skjutsa dit honom för att kolla att inget hade gått sönder inombords.


3. Har du några ärr på/i kroppen, varför?
Åh, ja! Jag har säkert 100 myggbettsärr, alltså för att jag kliat så mycket på myggbeten att de blivit kvar i form av vita små prickar. Sen har jag ett ärr på handen efter att ha slagit upp den i värmeledningarna i ugnen. Klantigt, jag vet! Och så ett vackert ett på benet efter att jag voltade med min cykel när jag var 12. Vackert värre!


4. Hur tänker du om vaccin för svininfluensan?
Känns inte som att jag är med i nån av riskgrupperna och när man hör att det är som en vanlig influensa så känns det rätt onödigt. Samt att man inte gjort särskilt många tester på det så man vet ju inte om det kommer att funka ändå...

5. Var går din gräns för att åka hem till någon som är sjuk?
Jag åker ogärna hem till nån som är mer än förkyld. I alla fall när jag vet om att de är sjuka. Bättre att de får vila upp sig med så kan vi träffas när de är friska istället.

Tjejsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela