kirsten

Sanna mina ord

3 dagar

Publicerad 2010-12-19 11:46:21 i Jul,

Igår var det en mysig dag! Bokspaning, lunch, bebismys och prat med goda vänner precis så som man vill ha en lördag! Jag fick med mig en julklapp hem, så nu är en person till avklarad på min lista. Varför har jag blivit tillsammans med en kille med jordens största släkt? Det är ju tur att vi delat upp det som så att man bara köper till den man får en lott på. Men sen finns det 4 små barn som önskar sig saker med, snart är de 6. Jisses! Hemma gick vi upp till grannarna som köpte den lägenhet vi var sugna på, de hade glöggmys och bjudit in alla grannar i trapphuset. Men jag måste ju erkänna att jag mest gick upp dit av nyfikenhet för att se vad de gjort, eftersom det bodde en gammal dam där innan och lägenheten såg ut som den gjorde för 40 år sen. Kan väl säga att de inte gjort så mycket mer nu. Bytt lite golv och så. Men blev ändå ganska chockad av att det faktiskt var trevligt! Grannarna är supertrevliga, kul att prata lite med de andra. Annars håller vi oss ju mest till Calle och Märta. Fick veta att en av damerna är gammal barnmorska, så till henne var vi varmt välkomna med frågor. Hon slog en blick på min mage och sa att du är runt v 28 va? Inte illa pinkat, då vi är i v 26 :) Hon älskar dessutom katter och berättade att hon ibland öppnar upp Pensionat Gyllene Svansen. Märta blev lite orolig och sa att du ska väl inte sno jobbet från mig nu ;) Söta ♥


När vi kom hem igen så började vi baka julgodis, hann med 3 sorter av 5. Allt verkar så himla gott, har 3 nyheter för i år med. Kommer bli skoj att se vad som får följa med till nästa år. Martin kom med en smart idé. Han tycker att jag och min bror tillsammans ska göra en bakbok. Jag bakar och donar och lillebror fotar. Kanske vore nåt, eller vad säger ni?

Idag fortsätter vi med baket, ska hinna köpa julklappar till mamma och pappa med. Ska bara komma överens med lillebror först. Jag har ju dock redan bestämt vad vi ska köpa, men lillebror är inte lika sugen på idén. Men det ska jag ändra på. Tar fram gravidhormonerna annars ;) Ska roa oss med att tvätta och mangla med. Alltid lika kul men ett nödvändigt ont! Idag är det dessutom 3 dagar kvar tills vi är nere på 2 siffrigt. Det närmar sig! Skoj!

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2010-12-19 17:45:31

Ja, jag vill gärna provköra en vagn innan jag köper den, det är ju viktigt att den inte bara ser bra ut på bild!



Mm, julgodis! Vi gjorde en del förra helgen och nu har jag precis gjort två sorters fudge :)

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-20 22:21:42

Ohhoo! nu är det inte länge kvar! :D Snart är vi inne på rätt år också! 2011!



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela