kirsten

Sanna mina ord

Bitter

Publicerad 2010-12-08 20:34:45 i Livet,

Jag undrar varför det finns så många sura människor för? Idag på jobbet har jag blivit utsatt för diverse typer som man undrar vad de varit med om? Och varför ta ut den ilskan på nån som inte har med saken att göra+ Jag förstår inte sånt. När jag var inne och handlade på Konsum efter jobbet till exempel så kom det en man i sällskap med en av tjejerna som jobbade där för att fråga en av kassörskorna om pepparkakor. Hans sort fanns inte och det var ju förfärligt! Hur kunde de bara göra så mot just honom?? För de hade ju minsann haft de han gillade tidigare. Och så hotade han med att han om de inte tog in dem igen var tvungen att börja handla hos Ica istället. Min första tanke var bara att de kan ju ha tagit slut! Och det var väl knappast den tjejens fel att de inte fanns! Han hoppade sedan på nästa kassörska. Äh, larvigt! Baka dina egna kakor så får du dem som du vill!

När jag sen kom hem blev jag lite glad igen, tvp paket med kläder hade kommit hem. Men det ena var jag inte riktigt nöjd med. Fast jag gjorde en så bra deal så jag kan inte riktigt klaga. MEN så öppnade jag ett kuvert från Transportstyrelsen och tänkte medan jag öppnade att vad kan det här vara? I och med att vi numera färdas i en så kallad miljöbil så ska det inte kosta oss nåt att åka genom tullarna och så. När jag väl fått upp det så visar det sig vara en parkeringsbot, på den gamla bilen! Dock på ett datum då vi fortfarande hade den i vår ägo. Men jag har aldrig fått nån bot! Så vad är detta? Jag kan ju inte få en påminnelse på nåt jag inte fått. Blir arg! Martin är inte hemma heller så jag kan inte fråga honom. Åh! Men det bästa med Martin är att han är en jäkel på att ställa saker till rätta så han får nog ringa på denna om han inte vet med sig att han tagit boten och stoppat den i fickan. Jag blev dessutom så till mig att jag glömde blåsa ut mitt dagsljus så nu har jag eldat upp hela nummer 9. Nu är det jag som är bitter ;)

Kommentarer

Postat av: Fifi

Publicerad 2010-12-09 10:51:58

Det är som om vissa människor bara går omkring och väntar på ett tillfälle de kan ta ut all sin surhet och ilska på...Usch!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-09 21:02:34

haha ja det var den saften jag menade, jag och stava grejor ibland alltså... haha! jasså ska den smaka äckligt :/ usch då.



Hoppas magen har blivit bättre och att du haft en kanon dag! kramar

Postat av: Fifi

Publicerad 2010-12-10 13:38:03

ja, det är svårt att hålla humöret uppe när folk runt omkring en är skitsura!



Hoppas du får en bra helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela