kirsten

Sanna mina ord

Ingen vanlig dag!

Publicerad 2010-12-27 22:49:56 i Familj,

Nehej, för det är den mest underbare och fine killen i världens födelsedag! Den har firats lugnt och sansat ;) Med sen frukost, barnmorskebesök, en sväng i Kista Galleria, mathandling, god mat och sist men inte minst en stor jäkla fruktsallad. Meningen var att jag skulle ha bakat en tårta till honom, han önskade sig en Williamstårta och jag sa att jag minsann inte är nån konditor. Då ändrade han sig och sa att han ville ha min pappas tårta. Det kände jag att jag kunde gå med på för den är busenkel. När vi sen skulle handla mat så frågade jag honom igen om han ville ha en tårta eller om han kanske eventuellt ville ha en fruktsallad. Ni som känner Martin vet precis vad han valde. Om han fick skulle han nog äta hela skålen själv med fruktsallad :) Hans present för den som undrar var att han fick välja precis vad han ville. Min plan var ju att ge honom Iron Maiden biljetter till Ullevi i sommar, men eftersom kotten inte är välkommen på den typ av tillställning så hamnade jag i ett vakkum. Det stod helt still. Så ja, han får välja exakt vad han vill. Undrar om jag var dum där ;)

Hos barnmorskan gick det också toppen. Fick börja mäta magen idag och allt såg ut precis som det skulle, låg exakt mitt i kurvan där man ska ligga så det känns underbart! Kul att veta att magen ser ut precis som den ska! Fick ta urinprov med och jag trodde inte att det skulle gå, men det gjorde det. Blodprov togs också och det såg ut som ett blodbad. Vart får jag allt blod ifrån? Järnvärdet var bättre, men hon ville att jag skulle fortsätta att ta tabletterna. Sa inget om att jag endast tar dem varannan dag. Men så länge allt ser bra ut så spelar ju inte det nån roll. Nästa gång vi ska dit får vi träffa en annan barnmorska för vår är minsann på semester, fusk tycker jag!

Imorrn är det dax för lite jobb igen. Kommer kännas konstigt att behöva ställa klockan och faktiskt gå upp när den ringer. Men det är ju kort vecka så jag tror inte att det ska vara några problem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela