kirsten

Sanna mina ord

Vinterkyla

Publicerad 2010-12-02 22:05:16 i Vardag,

Man blir ju helt chockad över kylan som bara kom över oss. Fast när man tänker efter så var det ju så här det var förr när vi var små. Då kom ju snön tidigt och låg kvar länge länge. Det är ju trots allt december och då får man väl ändå säga att det är ok att snön är här och jag har hellre kallt och snön ligger kvar än att det slaskar och är snorhalt vart man än ska. Faktiskt. Men sen tycker jag inte alls att det är kul att behöva pälsa på sig massor, eller att skotta fram bilen. Men men, det är 16 veckor kvar tills det är mars ;) och så länge klarar vi oss väl?

Borde packa eftersom vi drar till Öret direkt efter jobbet imorrn. Men jag orkar inte. Dessutom brukar jag ju alltid vara ute i sista stund med det och varför ändra på nåt som funkar? Ska bli kul att komma hem en helg. Mamma ska baka pepparkakor på lördag så jag vet ju vad jag ska göra. Just det. ÄTA. DEG. Jag är ju inte som andra och tycker om själva pepparkakorna, inte om de är hemgjorda i alla fall. Nej, jag äter degen. Hahahaha! När jag och min bror var små så blev mamma alltid så arg på oss om vi åt degen för hon tyckte inte att det skulle räcka till kakorna då. Att vi alltid slängde en massa kakor i april det glömde hon nog. Hur som helst. Vi var ju inte helt dumma. Vi smög ner till kylskåpet i omgångar och sen snabbt upp till mitt rum och mitt dockskåp. Där gömde vi degen i små kastruller och vaser och ja allt som hade hål att fylla. Vi glömde dessvärre degen i vissa av byttorna så vi blev ju avslöjade rätt snabbt i alla fall. Tyvärr satt degen fast där den satt. Hahahah! Nu behöver jag inte smyga längre. Tror jag.

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-12-03 09:09:54

okej, jag har blivit ordnierad att äta Duroferon tror jag. Har inte fått tummen ur att köpa dem än men de ska vara lite starkare än Niferex tror jag :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela