kirsten

Sanna mina ord

Tjej & killsnack #42

Publicerad 2010-02-01 23:22:20 i Tjejsnack,

Kändisar

1. Läser du någon kändisblogg, vems?
Nu vet jag väl egentligen inte om de kan kallas kändisar, för när jag tänker kändisar så är det personer som är t.ex. skådespelare, musiker eller liknande. Men jag brukar läsa Katrin Zytomierskas, Blondinbellas, Linda Rosings och ibland halkar jag in på andra. Mest bara för att det är kul att se vad de pysslar med.

2. Vilken kändis tycker du är en bra förebild, varför?
Oj, vad klurigt! Kommer inte på en endaste bara för det. Jag tycker att alla de som kämpar och gör bra saker med sitt kändisskap är bra förebilder. De som visar att man faktiskt måste arbeta för att ligga på topp.

3. Vem är en riktigt dålig förebild, av vilken anledning?
Alla som knarkar eller beter sig idiotiskt på andra sätt. Många yngre ser ju upp till dem och vill vara som de och det kan ju bli väldigt tokigt! Vi får ju oftas inte se baksidan av deras leverne.

4. Ska kändisar ha mer förmåner än andra, varför/inte?
Njae, alltså jag kan se fördelarna med att de har en del förmåner. Som t.ex att de får saker gratis, detta gör ju företagen i förhoppning med att de ska använda sakerna och rekommendera dem för oss "vanliga dödliga" och att vi då i vår tur köper sakerna just för att kändisen använder det. Men annars tycker jag inte det. De är ju precis som vi arbetande människor och vi får ju aldrig nåt extra för att vi arbetar på och kämpar varje dag.

5. Om du fick vara kändis för en dag, vilken typ av kändis skulle du välja, och varför?
Jag vill faktiskt inte vara känd. Inte en kändis i alla fall. Skulle hellre vilja bli känd genom mitt arbete och då skulle man ju bara vara det inom branschen jag jobbar i. Men annars skulle det vara kul att bara ha de ofantliga summor med pengar som de har för att kunna resa och leva gott utan att behöva spara i år och dar för att komma iväg. Fast å andra sidan, hur speciell skulle den resan kännas då?

Tjej- och killsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela