kirsten

Sanna mina ord

Det närmar sig

Publicerad 2010-07-15 23:02:09 i Vardag,

Åh, snart är det dags för semester, en fjuttig liten arbetsdag ligger emellan. Kommer att gå fort hoppas jag! Men samtidigt känns det lite konstigt, för det är ju trots allt inte så där jättelänge sedan som jag var ledig sist. Men å andra sidan så har jag inte haft en ordentlig semester sen, ja hm det måste vara 7 år sen då. Knasigt det kan bli. Varje sommar tänker man att i år minsann då ska det vara ledigt och lata dagar. Men så börjar man plugga och viktigare blir det med pengar än att vara ledig, man sparar semestern för att kunna ta 2 månader ledigt för att kunna back packa, vilket gör att man går på knäna. Eller så byter man jobb och så försvann den semestern. Men nu, äntligen, 7 år senare alltså är det på riktigt. Ok, jag tog inga 4 veckor, tyckte jag kunde spara de 2 veckorna som finns kvar till en annan gång. ;) Jag är en jäkel på att spara med andra ord...

Imorrn händer inget, lite lathet på balkongen med en mojito kanske, men sen på lördag bär det först av till Öret, sen till Fellingsbro för födelsedagsfest och så stannar vi eventuellt där till på måndag. Beror sig på om vi får tag i våra grannar. Blir lite orolig då de inte öppnar... i denna värme så kan ju vad som helst att hänt med dem, usch hemska tanke! Sen händer ingenting och sen händer Kent :) Sen bär det av till Tunisien i en vecka och så lite lathet igen och sen är det dags för reggaefestivalen igen. Dessa tre veckor kommer att gå fort, tror ni inte.

Haha, förut hörde jag lite fel. Skyller det på att ljudet på TV:n var för högt
- Martin, varför har du så högt på. Man tror ju att man bor med en pensionär!
- Vad sa du?
- VARFÖR HAR DU SÅ HÖGT PÅ SA JAG!
- Jag vet inte, det var Barry (katten) som höjde
- Ursäkta?
- Jag vet inte sa jag

HAHAHAHAAH! Men man vet ju inte, kan de öppna dörrar och lådor så varför skulle de inte kunna höja ljudet på tv:n?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela