kirsten

Sanna mina ord

Tycker du att jag är konstig?

Publicerad 2010-03-22 21:28:32 i Vardag,

Med de orden stoppade en kvinna vid tunnelbanan mig idag när jag var på väg hem från jobbet. Hon stod där ensam med sin ciderburk i handen. Detta var allstå anledningen till att hon stoppade mig. Hon var inte alls bekväm i sin "fyllo" roll. Måste säga att jag tyckte synd om henne. Det är nog inte helt lätt att vara i den sitsen. För visst tycker vi att de är lite konstiga, att det inte är helt normalt att stå ute och dricka mitt på ljusan dag? Visst kollar vi lite snett på dem när vi går förbi och skakar i det tysta på våra huvuden. Men vad är det som säger att inte du eller jag kommer att hamna där? Nej, det är inte bara förlorare som blir alkoholister. Vem som helst kan sitta där en dag.

Men sen har vi alla ett val. Vi kan göra allt vi kan för att inte hamna där. Du kan välja att ta det där extra glaset eller att inte göra det innan det är försent. Det tror jag på. Men jag tror inte att det alltid är så lätt. Tyvärr. För när man väl fått sug för nåt så är det inte mycket som kan hindra en för att få det...

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-03-22 21:43:45

Haha och vad svarade du? :) Det är grymt svårt att vara nyttig hemma. Mys i soffan är inte riktigt lika mysigt utan något gott att snaska på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela