kirsten

Sanna mina ord

Lilla ♥

Publicerad 2010-10-14 20:05:15 i Bebis,

Jag kan andas ut, pheuw! Lilla kotten fanns faktiskt där inne i min mage. När barnmorskan väl börjat leta och leta och leta i vad som kändes som en evighet så kom de små efterlängtade ljuden! Men de försvann lika snabbt och barnmorskan sa att det var en busig liten en :) Låter som vårt barn det. Men så kom det igen, att säga att ens hjärta slog i 180 kan ju faktiskt stämma ibland. För här slog det i 150 ;) När hon sen sa att här hör du skillnaden mellan dig och bebisen, visst hör du? Jag bara nickade och ja visst hör jag det. Inte gjorde jag det. Var så inne i att lyssna på kottens hjärta. :)

Jag känner en stor lättnad och jag lovar, jag ska sluta oroa mig så förbaskat mycket! Både för min skull, Martins skull och framförallt för kottens skull. Eller Måns-Melker som mamma valt att kalla bebisen. Innerst inne tror jag att hon hoppas på att det är det namnet som kommer att bli hennes blivande barnbarns. Jäkla reklam på tv och sätta griller i huvudet på henne.

Från och med nu kommer det alltså att bli mycket bebisprat här inne. Men kanske bättre det än min totala tystnad innan.

Kommentarer

Postat av: Fifi

Publicerad 2010-10-15 13:13:28

Åh, vad fint att få höra knyttets hjärta slå <3

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-16 20:46:18

Jag gillar bebisprat! :D

Postat av: Lina

Publicerad 2010-10-16 22:39:07

Jag gillar också bebisprat :P och visst är det härligt att höra det där underbara små hjärtljuden, det underbara tecknet på att miraklet verkligen är sant. /"Cravings" från minbebis.com

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-10-18 16:19:46

haha måns-melker tyckte min mamma också att jag skulle kalla bebisen, det är ju faktiskt himla sött :D skönt att höra hjärtslag också !! hur långt har du gått ? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-19 18:52:53

Hänger inte med riktigt, men grupptryck inom vissa gäng verkar ha blivit mer regel än undantag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela