kirsten

Sanna mina ord

Idag är ingen vanlig dag!

Publicerad 2011-04-07 12:46:37 i Familj,

Vilken helvetesnatt! Har haft kramper titt som tätt och vetekudden blev kall och jag orkade inte gå upp och värma på den och jag ville inte väcka Martin som måste upp och jobba. Så jag kröp helt enkelt in under hans täckte istället eftersom han är varm som en kamin. Nu är det ju dessvärre som så att det är ju jag med numera så efter en stund drog han sig undan, antar att det blev för varmt för honom. Men det hjälpte ju en stund i alla fall. Jag hoppas innerligt att detta betyder att det är nåt på g nu. För när jag vaknade vid 7 när Martin gick upp så hade jag fortfarande denna smärta. Försökte somna om, men det gick inte så jag masade mig upp en stund och försökte igen lite senare och då kunde jag sova. Men man vill ju samtidigt inte sova bort en hel dag, men vad ska man göra när man inte kan röra på sig för att det gör ont?

Har förvarnat Martin i alla fall om att det KAN vara på g så att han är beredd på att ta sig hem från jobbet. Men man vågar liksom inte hoppas på för mycket längre! Plus att jag inte egentligen vill att bebisen ska komma idag, för det är ju min födelsedag! Blir ju så mycket roligare om man får en egen dag att firas på. Men jag tar gärna starten i födelsedagspresent, alltså att det drar igång nu och så kan bebis födas låt säga inatt?

Pappa ringde förut och blev alldeles till sig för att jag inte svarade i telefon, han trodde genast att aha nu är det dax! Men nej nej, jag har inget ljud på telefonen. Så när katterna hörde att det ringde eftersom den vibrerar så var det redan försent för mig att svara och eftersom jag visste att han ville ringa och gratta så kunde ju inte jag gärna ringa upp honom ;) Men han bara skrattar åt mig, elakt. Men alla som känner mig vet ju att jag har noll tålamod och nu sitter jag här strandad och det bara kryper i mig. Jaja, så kan det gå.

Kommentarer

Postat av: alfamamma

Publicerad 2011-04-07 13:42:28

Men det kan ju starta idag och så kommer bebisen imorgon. På sin egna dag.



Grattis förresten! :)

Postat av: fifi

Publicerad 2011-04-07 16:19:06

Grattis på födelsedagen!

Och hoppas att smärtorna ger utdening!

Postat av: Liw

Publicerad 2011-04-07 18:47:59

Grattis på födelsedagen!

Och grattis till att snart är bebis här. Själv har jag två veckor till BF och hoppas innerligt att jag slipper gå över denna gång. Låter ju som det är på G, har slemmisen gått?



Kram

Postat av: Liw

Publicerad 2011-04-08 08:59:13

Hur går det? Är ju sjukt nyfiken på om gårdagen har gett resultat :-)

Lycka till i så fall.

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-04-10 20:55:17

Oj! Ser att det är bebis på g? Kanske redan ute?

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-04-11 12:06:05

tusen tack söta du ! :) och jag håller tummarna för att det sätter igång snart !!! kom till världen nu bebis, jag är ju så nyfiken :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela