kirsten

Sanna mina ord

4 månader

Publicerad 2011-08-09 20:50:58 i Thilde 4-6 mån,

Idag blir min älskade lilla tjej hela 4 månader! Förstår inget alls, men så är det. Om det går så här fort nu, hur fort kommer det inte att gå sen? Man märker dock att hon blir större och att hon klarar av så mycket mer för varje dag som går. Att ligga ner gillas inte, speciellt inte om man sitter i någons knä då ska man snarare luta sig lite framåt. När vi ändå pratar om att ligga så får hon snart inte plats i liggdelen på vagnen. Inte för att hon på något sätt blivit tjock, nej nej det här kommer att bli en lång och smal tjej. Det är kanske 10 cm kvar på längden. Galet! Hon kommer verkligen att bli längre än mig om det fortsätter i denna takt. Det gör det hela lite svårt med kläder. Storlek 62 är perfekt i längden men apstora i midjan och 56 är för korta i längden men okej i midjan. Ja, det är inte lätt inte. Men man kan ju inte säga att det stämmer med storlekarna att 56 till exempel är från 1-2 månader, eller 62 från 2-4 månader. Tur att man kan ha kläderna betydligt längre :)

Idag passade vi på att ta en lur tillsammans och sen då? Jag gick ut när det var dags för henne att sova sin eftermiddagslur, blev en härlig promenad på närmre 8 km. Nice! Sen kom lillebror hit och fotade hela familjen. Så snart mycket snart kommer ni som väntar att få se en bild av oss i tidningen :)  Annars tänkte jag nog ta en tidig kväll idag, men jag vet ju hur det blir med den saken...



Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2011-08-18 19:54:12

Kikar in lite! Vilken söting :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela