kirsten

Sanna mina ord

När pappan är ute ur boet

Publicerad 2011-08-16 20:42:02 i Livet med bebis,

Vilken hysterisk dag! Fram till dess att jag skulle tvätta har den varit fantastisk med besök av finaste Cissi. Men jag vet inte vad som hände där, plötsligt slutade allt att fungera. Jag kan inte föra över bilder till datorn för adaptern funkar inte, den blinkar till men sen är den död. Vill inte förstöra minneskortet heller ju. Kul att Martin kollat upp att mitt minneskort funkar innan han köper en dator till mig. Men det kanske är ett tecken på att jag ska använda systemkameran mer. Jag har dessutom jordens sämsta tålamod och vill att allt ska fungera direkt allra helst innan jag ens börjat med saken. Trist när det inte fungerar bara.

Att sen tvätta en tvätthög som närmade sig Mount Everest i storlek ensam med en bebis känner jag så här i efterhand kanske inte var mitt livs smartaste drag. Har tvättat ensam förut med henne men då var det betydligt mindre tvätt. Nu var jag helt svett när jag bara kommit ner till tvättstugan. Att jag sen mitt i allt var tvungen att gå och handla nåt ätbart till kvällen spädde ju bara på galenskapen ytterliggare.

Nu har jag lyckats få mat i magen och är lite lugnare ;) Men får lite smått panik över att det snart är dags att gå ner igen. Som den sista gången jag var nere för lite drygt en timme sedan så sover Thilde för natten, vilket i mitt fall är tur att hon gör det i vagnen. På så sätt kan jag ju ta med den ner och ställa nedanför trappen till tvättstugan utifall att hon vaknar.

Nej, nästa gång OM jag tvättar själv ska det vara betydligt mindre tvätt! Eller så får Martin faktiskt snart lyssna på mig om att vi faktiskt visst får plats med en tvättmaskin i vårt badrum. För detta funkar ju inte! Men å andra sidan blir jag ju grymt stark så som jag släpar.

Pappan i hushållet han är ute på bjudmiddag minsann, nej jag är inte det minsta bitter...och nej inte känner jag mig som värsta hemmafrun när jag både städat hela lägenheten, diskat, lagat mat, tvättat och umgåtts med en väninna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela