kirsten

Sanna mina ord

Galet!!

Publicerad 2011-12-22 16:41:13 i Livet med bebis,

Alltså vet ni? Fast hur skulle ni kunna göra det? Hur som helst så var jag mer eller mindre färdigpackad innan klockan 11 idag. Det ni, det händer inte ofta! Jag brukar snarare börja packa en si så där trettio minuter innan vi ska åka trots att jag alltid tänkt att jag ska packa dagen innan vi ska åka bort. Men nu har jag ju varit hemma hela dagen och behövde därför inte packa redan igår. Det som är kvar att packa är saker som ska stå kallt, så de vill jag ju helst packa ner i sista stund.

Jag har även hunnit med att städa hela lägenheten, diskat och slagit in Thildes paket som vi fixat hitintills. Försöker komma på var jag ska göra av alla saker som vi ställt upp på vardagsrumebordet för att Thilde inte ska få tag i dem. Ser inte klokt ut! Men jag kommer inte på nåt bra ställe. Måste ta och köpa en stor korg till hennes saker i alla fall så att inte de behöver ligga slänga överallt. Ska ta och plocka bort hennes babysitter och babygymmet när vi kommer hem från allt firande och fixande. Då får vi mer plats för sakerna hon faktiskt använder och plats för den där korgen. Blir nog bra det. Då kanske det går att få nån ordning på det här bordet med. Gillar inte när det är oordning bland sakerna. Ska även ta och rensa mina klädsamlingar då. Känner för att rensa igen.

Nej, nu måste jag rusa efter Thilde innan hon käkar upp katternas mat! Undrar om man ska fixa grind till köksingången??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela