kirsten

Sanna mina ord

Lilla fröken klåfingrig

Publicerad 2011-12-01 10:44:24 i Livet med bebis,

Har en riktig liten buse att se efter numera! Allt som man inte får peta på ska naturligtvis undersökas extra noga, även om jag inte säger ifrån så är det fortfarande dit hon drar. Men det är ju ett bra sätt att få veta om saker och ting står olämpligt ;) Plus att det just nu inte är mina saker som ryker utan min mammas, moahhaah! Fatta vad spännande detta måste vara för fröken T ändå, helt nya omgivningar att utforska och en mormor som kommer med den ena saken efter den andra som man kan få smaka på. Inte så konstigt då heller att man tror att man får leka och busa med allt. Hon tar sig dessutom fram fortare än vinden, spelar ingen roll om det är under vaken tid eller när man sover, för man kan även snurra runt åt alla håll och kanter när man sover för den som inte visste det. Träna på att krypa i sömnen funkar fin fint. Jag är mycket glad över att vi ligger på en madrass på golvet och inte i bäddsoffan en halvmeter upp.

Gör oss i ordning för att möta upp svägerskorna på stan och så minsta kusinen med förstås. Här ska det lunchas så det står härliga till. Ska bli skönt att få göra nåt annat en stund istället för att bara grubbla och fundera. Eller sitta och kika på byggarna utanför fönstret och rysa varje gång gubben åker upp i den minimala hissen till lyftkranen för att sedan klättra upp den sista biten. Usch och fy, men han är säkert inte lika höjdrädd som mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela