kirsten

Sanna mina ord

Helt färdig

Publicerad 2011-02-08 22:57:37 i Jobb,

Vi har sjukdom på vår avdelning och det är inget vi är direkt vana vid, plus att en är borta på grund av ett dödsfall i familjen. Detta gör att vi har att göra dessa dagar med möbelmässa och allt i stan. Det positiva är att dagarna går hur fort som helst för man har att göra konstant. Det mindre bra är att det är stressigt och att man är helt slut när man kommer hem. Dels på grund av att man arbetat hårt (vilket jag älskar i vanliga fall) men också för att man haft en överaktiv kotte i magen hela dagen. När jag blir stressad och lite smått irriterad så stretar och bökar det lilla livet i magen så att jag tror att det snart kommer att komma ut en hand eller en liten fot rätt genom magen. Jag är förvisso väldigt glad över att känna att den lille lever där inne, men nån motta får det vara!

Ska vagga vidare till sängen och hoppas på många sovtimmar inatt. Det är en lyxvara om man lyckas sova hela natten. Vet inte när det hände sist, så kanske kanske att det händer inatt. Hahahaha! Sure!

Kommentarer

Postat av: Fifi

Publicerad 2011-02-09 10:17:18

Ibland håller plutten på så intensivt därinne i magen att det faktiskt känns som om hon/han ska ta sit ut genom huden! Knäppt!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-09 21:04:22

Ja, det är inte lätt när det är stressigt på jobbet, jag har ju sådan tur som är mammaledig dock så slutar den nu i dagarna så då ska jag vara "arbetssökande". Men det låter bra att du tar det i din takt, det viktigaste är ju precis som du säger att utgå ifrån sig själv och anpassa arbetet efter det! :)



Vi mår bara bra, har lite ilningar i legamenten och blygbenet men annars är allt toppen! :D



Ja visst var vagnen fin, är verkligen nöjd jag hoppas den är lika bra som den ser ut! :)



Massor av kramar!

Postat av: Fifi

Publicerad 2011-02-10 10:24:27

Jag har aldrigfått någon nål i handen eller liknande, men jag tycker att allt som har med nålar att göra är skitläskigt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela