kirsten

Sanna mina ord

Under isen

Publicerad 2011-02-12 19:14:29 i Livet,

Meningen var att vi skulle ha åkt till Öret idag för en kompis födelsedagsfest. I torsdags när snöoädret kom kändes det mindre lockande, så vi bestämde att vi skulle ha åkt idag istället för igår efter jobbet. Men ju mer snö det kom under dagen igår desto mer började man förstå att det inte skulle vara direkt superlattjo att bege sig ut på vägen idag. Att jag sen under kvällen började känna mig segare och det började värka mer och mer i kroppen gjorde att vi inte tog ett beslut under kvällen. När jag vaknade imorse ville jag typ dö. Smärtan i min kropp var bedrövlig. Jag vill inte på nåt sätt klaga, för jag vet att jag är med om en fantastisk resa. Men ibland undrar man hur mycket man ska behöva utstå?

Som det är nu vaknar jag varje gång jag ska vända mig, för jag kan inte vända mig med endast magmusklerna som hjälp. Nej, jag måste använda mig av dragkraften. Detta är ett stort problem då mina händer har svullnat upp och gör förbaskat ont. Så det är ju väldigt trist att jag ska behöva vända mig ens. Men gör jag inte det så får jag ont i benet eller i kinden eller ja var som helst egentligen. Ibland vaknar jag istället av att jag måste kissa, och då menar jag att jag måste kissa. Att försöka ta sig ur sängen då är ett projekt i sig. Jag ligger där som en skalbagge på rygg och flaxar med ben och armar och försöker med häveffekten få en sving på kroppen. Tänk er att göra detta när det trycker på. Inte lätt.

Att jag nu missar en av mina bästa tjejkompisars fest känns så tråkigt! Hade sett fram emot det så mycket. Men jag vet att jag måste lyssna på min kropp och säger den ifrån så gör den det. Hade inte heller varit så kul att komma dit och känna att nej jag klarar inte detta och fått åka hem igen. Så kul tycker jag inte att det är att åka bil. Så här ikväll blir det pizzabak och melodifestival och så en liten film på det.

Kommentarer

Postat av: Susann

Publicerad 2011-02-13 07:52:25

Kikar förbi och önskar God morgon :)

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-02-13 11:59:59

usch hoppas att det blir bättre med dina krämpor ! jag har faktiskt inte känt av någonting förutom lite ryggvärk, vilket är helt otroligt. Det kommer väl en släng av vätska när som helst här bara för att kompensera för det kan jag tänka mig ;)

Postat av: fifi

Publicerad 2011-02-13 20:45:14

Usch, din stackare! Inte kul när man blir så hindrad att göra vardagliga och enkla saker. Har du testat att sova med en kudde mellan knäna och en under magen? Det tycker jag är skönt i alla fall.



Och man får klaga när man har ont och det är jobbigt, hur fantastiskt det än är att vara gravid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela