kirsten

Sanna mina ord

Amma offentligt?

Publicerad 2011-01-24 22:09:55 i Livet,

Sånna här debatter gör mig lite smått irriterad! Jag förstår själv inte problematiken med det hela. Är det inte lite smått fantastiskt att vi faktiskt har med oss maten hela tiden? Är det inte rätt praktiskt? Och de som prompt måste sitta och kika, varför gör de det om de tycker att det är så äckligt och obehagligt? Är det för att de ändå bara måste se ett par bröst och att när de sen tittar kommer på vad brösten är till för? Och när man sitter och läser kommentarerna kring det hela så tycker en del att vissa kvinnor inte har tillräckligt estetsikt tilltalande bröst så då är det ännu mindre ok. Så man måste alltså ha fina bröst för att få amma? Kul tanke. Men vad är fina då? Det som är fint för en är ju fult för en annan, eller hur? Och ärligt talat, hur många kvinnor är det som hänger fram hela bröstet till allmän beskådan? De flesta försöker ju ändå skyla sig, inte bara för sin egen skull men också för att barnet ska få ro. Det mest roliga med sånna här motståndare är när de själva får barn, för då är det en rättighet att de ska kunna amma offentligt och de kan bara inte förstå allt hat de får emot sig...hahaha!


Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-01-25 09:26:14

Jag tycker också att det är hur löjligt som helst ! precis som du säger, varför ska dom sitta och titta på ifall de tycker att det är så himla äckligt ? undrar om de egentligen tycker att det är äckligt eller bara är avundsjuka på att vissa har en bebis medan de inte har någon själv :p

Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Publicerad 2011-01-25 20:28:43

Absolut!



Det blir superlugnt,ska inte anstränga mig mer än nödvändigt.. inte ens fast det har slutat nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela