kirsten

Sanna mina ord

Dåligt!

Publicerad 2011-01-14 22:54:39 i Livet,

Jag ber om ursäkt för att jag inte varit så aktiv de senaste dagarna. Jag skrev ett trevligt litet inlägg i tisdags, men jag gör nåt när jag sitter vid den här datorn. Nåt som inte jag eller Martin kan förklara. Men det är lika irriterande varje gång det händer, hände nyss igen dessutom :( Men hur som helst så kommer jag emot nån tangent och när jag gör det så försvinner allt och jag kommer ut på nån sida jag besökt tidigare eller till startsidan av bloggen. Grymt irriterande! Martin tycker att jag ska skriva mina inlägg i ett worddokument och sen spara det där för att sedan lägga in det i bloggen. Så kan man ju förstås göra, men vem orkar?! I tisdags gjorde det mig så förbannad att jag struntade i att skriva ett nytt. Haha!

Men det har varit en hektisk vecka. I tisdags så var jag på min brors klass vernissage. Det var trevligt. Kul att se vad hans kompisar fotat och se lite hur de tänkt. Vissa bilder fattade jag inget av, andra var skrämmande och andra hur fina som helst. Men finast var så klart min brors bilder. Nog för att jag kan anses som partisk i detta fall. Fast jag skulle ha tyckt så även om jag kommit in som en utomstående. Han har öga för detaljer, och då inte bara i själva fotot utan även vid hängningen av tavlorna. Jag är mycket stolt över min bror!

I onsdags var vi på infoträff angående den kommande förlossningen. För jag antar att det inte går att hoppa över den biten? Det var intressant. Martin kände sig lugn efteråt medan jag kände en enorm stress. För poletten trillade ner och jag fattade att det inte alls är lång stund kvar nu. Det handlar om ca 10 veckor. Det är verkligen inget alls. Med tanke på att jag är några dagar för tidigt född och Martin desto mer för tidig så ja, vad ska man tro. Kommer kotten tidigare?

Igår jobbade jag till sju och orkade inte med så mycket mer än att åka hem. Men det är skönt att få komma hem och slappa lite med. Idag stod veckohandling på schemat och efter det har jag suttit fast i soffan och berättat för Martin hur han skulle laga maten ;) Det är inte lätt med denna smärta i ryggen och att ha en helt vild bebis i magen som sparkar både lite här och där samtidigt gör det inte lättare. Var får den all kraft ifrån? Och hur orkar den vara vaken så mycket?

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-15 10:29:41

Oh tack!



Vad roligt med en bror som är fotograf, se till att han fotar mycket på kotten sen när den kommer :D



Har ni för planer i helgen då?



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela