kirsten

Sanna mina ord

Idiotgrannar

Publicerad 2011-01-18 22:31:38 i Vardag,

För lite drygt ett år sen så flyttade det in nya grannar här i vårt trapphus. De verkade supertrevliga och är i vår ålder så vi pratade lite och så när vi sågs. Sen började oväsendet. För de skulle visst ändra hela planlösningen på lägenheten. Jag höll ärligt talat på att bli galen. Tycker att det är helt ok med oljud vissa stunder, men det här var som ett avgrundsvrål av ljud. Det lät som att de skulle riva hela huset och inte bara deras lägenhet. När de sedan inte slutade arbeta för att det blev sen kväll så blev jag galen när jag inte längre hörde ljudet av tv:n. Så Martin går tillslut och ringer på dem och ber dem sluta, då var klockan närmre 22! De bara kollade på honom som om han var mindre vetande. Jag är väldigt glad att jag inte följde med för jag hade blivit rasande av en sån blick! Hur som helst, de slutade för kvällen. Och när de sedan var klara bjöd killen in mig för att jag skulle få se vad de hade gjort som stört så himla mycket. Lite snällt ändå.

MEN nu har de börjat igen. Jag tror att de gör om sitt badrum denna gång och det om nåt låter ju! Även denna gång på kvällstid. Helt galet! Jag tror inte att de riktigt fattar hur mycket det låter när de borrar eller vad de nu än gör. Ok, vi bor närmst men jag tror att detta ljud stiger upp i hela huset. Så jag hoppas verkligen att nån annan klagar snart! Vill ju inte vara gnällkärringen i trapphuset direkt.

Fast jag har ju kommit på den perfekta hämnden nu ;) Hehehe, jag gnuggar mina händer av lycka. Deras sovrum ligger vägg i vägg med vårat kök. När kotten har kommit till världen och denna underbara varelse bestämmer sig för att skrika och ha sig nattetid, då är det i köket jag ska sitta och trösta och vyssja. Vad tror ni? The perfect plan? Mohahahahah!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-19 07:45:46

Ja verkligen, det brukar vara så med dem som har den där fingertopp känslan dom ser detaljer som ingen annan ser men som bildar en helhet som man inte riktigt kan sätta fingret på, det är verkligen rå häftigt! :)



Oj grannar här är en till som störs nå kopiöst, hade varit en sak om jag inte hade Nathalie men nu så blir jag så himlans arg vid minsta små ljud eftersom jag är rädd att dom ska väcka henne när hon sover. Sen hade jag nog varit mer irriterad om jag hade ett jobb att gå till på morgonen och fick min kväll/natt förstörd. Hursomhelst har vi en granne som är döv men som ändå ska testa sin röst vilket resulterar i jätte konstiga vrål och så har han sina barn hos sig också och dom lever rövare hela kvällarna igår höll dom på att studsa en boll eller nåt vid 23!! Sen har vi grannarna under som har tre hundar som skäller i tid och otid. Grejen är att det är så otroligt lyhört i vår lägenhet vi hör om man spolar om man ser på tv och så vidare så det är inte direkt optimalt. Längtar så tills vi har sparat några år och äntligen får hus, inga grannar och inga oljud åh! ljuva livet :D



Hoppas allt är bra med dig idag! :)

Kram

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-01-19 09:30:57

men herregud, de måste ju följa reglerna som gäller i bostadsområdet ?? klart att man ska få göra om i sin lägenhet, men inte på kvällstid !! Min pojkvän är kakelsättare så jag vet hur mycket det kan låta och störa, man hör verkligen inte sina egna tankar ! Kul för dig om du ska gå hemma och lyssna på det hela dagarna, stackare.

Postat av: Maria

Publicerad 2011-01-19 11:34:24

PERFEKT! ;D Vi har också grannar som helst roar sig med att bygga om sin lägenhet. Hela dagarna, varje dag. Man blir knäpp!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-19 21:23:51

Haha precis, alltid har man nån granne som är värre än den andra. Dock så är jag nöjd med våra grannar så länge dom inte klagar hade en granne där jag bodde förr som var hel tokig, jag fick inte gå i trappuppgången när jag slutade jobba jag hade stålhätta på skorna med gick så tyst jag kunde, jag fick inte lyssna på låg musik vid 20 fastän jag förvarnade osv osv. Helt crazy, inte hjälpte det att försöka vara snäll och trevlig heller... Och inte kom dom och klaga direkt till oss näe då ringer man kvartertsvärden istället, morr morr! Det är nog värsta grannen jag varit med om.



Ja här är det bara bra har blivit tok mycket träning idag först en promenad på typ 2 h sen simning i ca 30-40 minuter :P Men i helgen blir det lugnt, några promenader möjligtvis men ska ut till vår stuga och slappa och känna lugnet och andas frisk luft! :D



Har du några planer för helgen? :)

kramar!

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-01-19 21:51:25

haha ja det låter som en bra plan tycker jag ;) hoppas iaf att det ger sig snart och att dom förstår vad de håller på med ! annars får du gå dit och skälla lite, gravidhormoner är inte att leka med ;D

Postat av: Angeliqa

Publicerad 2011-01-19 23:02:56

Muhahahha... det låter som en underplan hämnd du är inne på :)

Stör mig också på folk som inte kan ta hänsyn. Såklart skall man få bygga om o renovera, men detta gör man inte efter en viss tid och man kan gärna bjuda på kaffe för besväret :)



Förresten, jag fick med barnsele, men jag kopplade in den o la den sen under madrassen i vagnen, blir väl inte att använda den med detsamma?!



Kram o gonatt på dig

Angeliqa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela