kirsten

Sanna mina ord

Mammafika

Publicerad 2011-07-04 21:23:27 i Livet,

Jag förstår inte att man ska vara så trött jämt och ständigt? Jag har ju för sjuttom en dotter som sover som en stock om nätterna och gärna fortsätter att sova under förmiddagen efter sin frukost. Men ändå känns det som att jag aldrig sover, kanske sover för mycket helt enkelt? Ryggen var inte mycket bättre när jag vaknade imorse heller, Martin smörjde in med salva men den hjälpte inte ett skvatt. Jag tror de där salvorna bara är humbug! Typ som en placebo, men vad vet jag? Har en annan salva som är bra när man har ont i benhinnorna t.ex som värmer där det gör ont som hjälper så mycket bättre och det är alltså inte ens en smärtstillande effekt på den. Men nu använde jag Zon eller var det Voltaren? Den ena stod det så otydligt på om den funkade vid amning så den vågade jag inte använda. Men då denna salva inte hjälpte så tog jag tillslut en av Martins Citodon istället. Fick liksom nog av denna smärta! OK, det är ju kanske inte direkt bättre att ta en sån stark tablett när man ammar, men jag kände att en ynka tablett kan inte göra nån skillnad.

Däremot kände jag när jag påbörjade min promenad till dagens mammafika att smärtan dels försvann helt och att jag blev väldigt yr. Härliga smärtstillande tablett! Dock blev det ingen fika vid Gröna Stugan utan vi drog vidare till vårt vanliga place i Solna C. Får ta stugan vid ett annat tillfälle när solen skiner vilket den borde göra nån dag igen. Alltid lika trevligt att träffa mammorna!

Lyckades fastna i en rulltrappa idag med, eller som jag kallar dem tunnelbana ;) Vet inte hur många gånger jag sagt det till Martin, han har vid det här laget lärt sig vad jag menar. Som tur var kom Bella till undsättning då hela vagnen skulle ha vält och jag skulle ha blivit påkörd bakifrån annars. Vilken skön syn det skulle ha varit! Min puls slog i 180 men lilla T bara sov. Helt galet! Men skönt att allt gick bra! Färden ner gick dock utan problem. (Jag är livrädd för att åka rulltrappa själv utan vagn, hoppar i vanliga fall på och av)

Nu blir det filmkväll här, Sucker Punch.

Kommentarer

Postat av: josefine

Publicerad 2011-07-05 22:05:20

men usch har du fastnat i rulltrappa ? med vagnen? jises vad läskigt ! jag vågar inte åka ensam, men om Jonas är med så går det bra ! tur att ni klarade er välbehållna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela