kirsten

Sanna mina ord

Zumba

Publicerad 2011-07-07 22:53:28 i Livet,

Vilken dag jag haft! Började med att åka till barnmorskan och jag lugnade ner mig rätt fort,för att i hissen upp bli nervös igen då en av barnmorskorna som jobbar där sa att jag satt plåstren fel. Men hon sa att det vore bra om min barnmorska kollade ordentligt först, men att hon trodde att jag skulle få åka hem igen. Så rätt hon hade! Min barnmorska ojade sig och sa att hon faktiskt sagt till mig att jag inte skulle använda plåster UTAN kräm, men jag svarade att det var slut på lagret och att de sagt till mig på apoteket att detta funkade minst lika bra. Men det gjorde det alltså inte. Hon visade dock Martin hur han skulle sätta plåstren nästa gång om vi inte lyckades få tag i nån kräm. Den andra barnmorskan bara skrattade sen när jag sa att jag fick åka hem igen ;) och sa att det lätt blir så när man ammar. Alltså att man inte kommer ihåg det som sägs. Nu har jag dock lyckats få tag i en kräm, nu ska jag bara få en ny tid. Passade på att äta lite gott när vi ändå var där med.

När vi kom hem igen tog vi en sväng med Thilde så att hon fick sova en stund och så la vi oss i parken och mös. Jag älskar verkligen sommaren! På kvällen knatade vi iväg till en annan park i Solna och testade Zumba tillsammans med lillebror och hans kompisar. Så himla skoj! Mindre skoj när hans kompis som är instruktör i det började röra sig. Synd att han inte var med från början så man hade fattat alla rörelser ordentligt. Men detta blir det mer av i sommar helt klart! Efteråt gick vi till en härlig utsiktsplats hemma vid oss och åt sushi. Då fick killarna som inte var med på Zumban sig ett träningspass med då de fick bära upp vagnen för berget ;) När vi suttit där ett tag kom det en tjej och kollade om det gick att sitta nedanför oss och så började Thilde gapa och tjejen blev så rädd och undrade vad tusan det var som lät. Martin bara ja det är en bebis ;) Haha, jag dör lite varje gång jag tänker på hennes ansiktsuttryck! Ren chock! Men jag förstår henne för det var ett brant berg med kala stenar att gå uppför. Nerför var mindre skoj, men vi lyckades ta oss ner med.

Imorrn väntar vaccinering för lilltjejen, men där tror jag inte att vi kan misslyckas med nåt. Funderar på att dra och bada nånstans med om vädret är lika bra som idag. Får se hur hon hanterar sprutorna först bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela