kirsten

Sanna mina ord

Efterkontroll - check

Publicerad 2011-06-14 17:16:07 i Livet,

Sådär ja, vilken dag! Började dagen med att behöva väcka den lilla damen. Förstår inte att hon börjat sova så mycket både på nätter och under förmiddagen! Sen är hon vaken mer eller mindre hela eftermiddagarna efter det. Jag är dock väldigt glad över att hon sover på nätterna, hellre det! Gav henne lite käk och sen knatade vi iväg till Solna C för mammamys. Thilde blev genast förälskad i lille Hubert, han var mycket spännande att se på och hon gav honom ett och annat leende minsann. Och som en blyg liten tjej tryckte hon in ansiktet i bröstet på mig och log lite försynt. Snuttan! ♥

Efter detta drog vi iväg till Kista för mitt besök hos barnmorskan. Det var dags för efterkontroll, som jag våndats hela natten för. Nej, skämt å sido jag var rätt lugn ändå. Vi pratade lite och hon mös lite med Thilde. Då det är frivilligt med gynundersökningar så valde jag att inte ta nån. Då jag inte känt att nåt skulle vara fel så kändes det bara onödigt. Hon sa det hon med att jag borde ha märkt om nåt var fel. Frågade om trycket neråt som jag tycker mig känna av när jag gått eller stått länge och det är helt enkelt bara att börja knipa mer precis som jag trodde. Ska dock dit igen om cirka 2 veckor och få en stav insatt i armen. Känner att jag inte alls kommer att komma ihåg att ta piller och de andra alternativen kändes inte aktuella, samt att en del måste man vänta med tills efter amningen är avklarad. Så en stav får det bli. Bra val av en så spruträdd tjej som jag är ;) Den räcker dessutom i 3 år och ja då är det ju enligt planen dags för nummer 2 så det blir nog fint detta.

Då Thildes kusin fyller hela 3 år imorrn så skulle jag köpa en present hade jag tänkt. Hittade den perfekta presenten i Öret när jag var där, men dum som jag var köpte jag den inte. Tänkte att den absolut skulle finnas här i storstan. Men i Kista fanns den inte. Suck. Och den affären jag var i fanns typ antingen i Globen eller hm, ja nåt på S. Skit. Det är ju inte heller säkert att just denna present finns där, men man kan ju kanske ringa och kolla med dem...ska kolla häri Solna imorrn med. Det löser sig! Hittade en massa annat fint dock. Behöver kanske ite säga att det mesta var till Thilde va? Man tänker att åh den här var ju inte så dyr och sen står man där med alldeles för mycket och man kan inte tänka sig att plocka bort nåt av det...Blev som så att jag tog bort ett par byxor till mig själv, men de satt alldeles för taskigt så jag är nöjd ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela