kirsten

Sanna mina ord

Flytt av lillebror

Publicerad 2011-06-30 22:35:11 i Livet,

Hujeda mig vad vi fick gå upp tidigt idag! Jag har förstått att jag har det exta lyxigt för att vara mamma, en tjej som sover hela nätterna och som är morgontrött. Men idag var det bara att pallra sig upp i ottan. Lillebror behövde bärhjälp då han skulle flytta idag. 4 timmar hade vi på oss att flytta ut och bära in i den nya lägenheten och det klarade vi så när som på kanske en kvart. Vi hade klarat det om min bror hade varit en lite bättre kartläsare ;) men man får se det positiva, vi har sett mycket av Stockholm idag. Jag som inte kunde hjälpa till att bära så mycket då jag dels var tvungen att ta hand om Thilde men också för att allt var för tungt för mig att bära på så här kort efter förlossningen var minst lika svett som Martin och Richard då jag kört genom den hemska trafiken. Martin fick äran att köra lastbilen och i den fick Richard hoppa in när Thilde bestämde sig för att skrika sig hes i baksätet. Var bara för mig att stanna och ge mat och trösta och tillslut byta blöja i bagaget, vilket Thilde tyckte var riktigt spännande.

Kan ju säga att jag blev riktigt sugen på att flytta själv nu och har suttit framför Hemnet hela kvällen. Hittade ett hus som vi båda blev riktigt intresserade av, ligger dock i Södertälje men ack vad fint det var! Fast det skulle ju inte vara några problem att flytta dit egentligen. Men med tanke på hur bra det gått tidigare för oss så kommer det väl inte att gå detta heller. Kan vi inte bara vinna på lotto eller nåt?

Imorrn ska det visst bli dåligt väder, antar att det är dax att ta tag i storstädningen av sovrummet då. Yippie vad skoj! På kvällen skulle vi ha grillat med mina mammor, men blir inte så när vädret ska vara dåligt. Tråkigt värre! Men vi ses ju på måndag i alla fall. Så jag antar att vi packar in oss i bilen och drar till Grönan och lyssnar på lite reagge. Värmer upp lite inför Uppsala :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela