kirsten

Sanna mina ord

Semester?

Publicerad 2011-06-03 12:35:40 i Resor,

Oj, det är inte det lättaste att packa för en vecka. Jag vet inte vad jag vill ha med mig eller vad jag ska klä mig i, detta kan ju bero på att jag inte tycker att jag har några kläder som passar heller. Men det svåra är ju att packa till den lilla damen! Vi ska vara borta i en vecka lite drygt och det är fester till höger och vänster som ska besökas och ett bröllop. Man vill ju att hon ska vara fin då. Jag bad Martin ta ner sin stooooora väska och där hade jag i mitt huvud packat ner allt och då menar jag allt. Blöjpaket, våtservetter, skor, kläder, schampoo, sminkväskan, vattenkokare, ersättning, flaskor och ja allt! Jag har nu insett att det går inte. Verkligen inte! Jag har fått ner kläder till oss och våtservetter, ja det är ungefär det. Sa nån att jag har lite för mycket med mig?! Kan jag väl aldrig tro.

Ska i alla fall bli skönt att komma bort och ha nån att umgås med om dagarna, dels har min kära mor tagit semester för att få umgås med sitt barnbarn och sen har jag en hel drös med vänner som står på kö för att få träffa underverket. Så så mycket semester blir det nog inte för min del, men som sagt kul att komma iväg. Tycker dessutom att det är onödigt att den lilla damen ska behöva flänga så mycket i en bil fram och tillbaka så då blev det bäst så här. Fast vi kommer ju sakna papi med. Massor! Vet inte hur det ska gå utan honom då vi inte varit ifrån varandra på nätterna ännu sen vi blev en familj.

Nej, nu är det bäst att jag skyndar på lite. Ska packa med lite smycken med, men sen är jag nog rätt klar. Tror jag. Ute i sista stund som vanligt, varför ändra på det sen man blivit förälder?

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-03 15:01:29

Haha det är ju inte det lättaste att packa alltså!! Hoppas att ni får med er allt :)

Postat av: fifi

Publicerad 2011-06-03 19:53:54

Vilken skön bild!



Jag tycker att det är mycket som ska slpas med bara jag ska ut på en promenad med blöjor, tvättservetter, ombyte och allt, vågar knappt tänka på hur mycket som måste med för en vecka.



Vad skönt att katterna lämnar bäbis ifred!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela