kirsten

Sanna mina ord

Sista besöket

Publicerad 2011-03-28 22:29:48 i Bebis,

Imorse höll jag på att bli galen. Martin har blivit förkyld och när han andas så knäpper det i hans näsa. Jag sa till honom en gång och det hjälpte i ungefär två minuter sen var det där knäppandet tillbaka. Jag sa till honom igen och han började andas genom munnen, men som ni förstår så funkade det ju inte alls. Jag drog jordens djupaste suck men han fattade inte, så det slutade med att jag tog mitt täcke och pallrade mig ut till soffan. Där fick jag äntligen lite lugn och ro! När Martin sedan gick upp så sa han att men vaddå jag andades ju genom munnen när du sa till mig. Jag tyckte ju snarare att han kunde ha gått upp snytit sig och tvättat rent den där förbannade snoken eller att han hade flyttat på sig. Är inte helt lätt att ligga bekvämt i soffan trots att jag inte är så lång, men jag är ju trots allt rätt tjock numera. Killar!

Har haft en riktigt slapp dag här hemma. Jag är alldeles för trött för att orka med nåt ansträngande. Men på eftermiddagen bar det av till sista besöket hos barnmorskan. Ett besök som varken vi eller hon hade trott skulle ske. Men där var vi. Allt såg fint ut så nu är det bara att vänta. Fick en ny tid, den 11 april, men då ska jag inte dit så är det bara! Hon trodde inte att vi skulle ses då heller, men OM vi gör det och kotten inte kommit då eller innan den 15 april så blir vi igångsatta då. Så ska det inte gå till. Hennes tips var att jag bara skulle ta det lugnt och inte tänka så mycket och att jag absolut inte skulle tappa modet och känna att f-n inte idag heller. Hennes nästa tips var att sexa mera! För det känns ju så aktuellt just nu. Jaja. Kotten kommer när kotten är redo. Bara att gilla läget!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-03-29 08:33:17

:) ja visst är hon söt min lilla guldklimp! :)



Ja ska bli super kul att se dina bilder! :D



Passa på och njut nu sista tiden hur dumt det än låter men man brukar sakna graviditeten och magen sen. Snart har ni eran underbara bebis hos er, gosandes och mysandes.



Kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-29 13:42:31

En superbra app som hette iblogger och kostade ca 38 kronor. Den funkade med hur många bloggar som helst :) kul att kunna uppdatera lite även om man inte är hemma! Nu hoppas jag verkligen att det är sista besöket hos bm!! Jag har ett besök på torsdag men det vill jag inte gå på ;) haha

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-03-29 13:43:16

Kommentaren var från mig såklart ;)

Postat av: Fifi

Publicerad 2011-03-29 14:03:16

Haha, det är lättare sagt än gjort att inte bli otålig. Jag känner hur otåligheten kommer smygande redan och jag har BF först nästa fredag, gah!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela