kirsten

Sanna mina ord

Tjockisfika

Publicerad 2011-03-29 19:25:31 i Livet,

Imorse blev jag inte väckt av Martins näsa, men däremot kunde jag inte sova. Hur gärna jag än ville så gick det inte. Så det blev till att gå upp tillslut. Det hela resulterade så klart i att jag två timmar senare sov i soffan istället. Men det är väl bara att gilla läget och passa på att vila medan man kan. Snälla Martin lät mig sova och stängde av ljudet på tv:n trots att det inte ens störde mig. Under tiden roade han sig med att bygga om sin iphone som han badade med i augusti. Så snart kommer den där apparaten att fungera som den ska igen. Mycket teknisk man det där!

Sen bar det av till Solna C för en fika med andra tjockisar. Jag är ju alltid en tidsoptimist och det hade kunnat gå lite bättre om det inte skulle ha varit match på Råsunda idag. Men det gick ändå. Var himla trevligt att få prata med andra blivande mammor och jag hoppas att vi gör det snart igen! Kul att en av tjejerna visade sig dels arbeta på den veterinärklinik som vi åker till med katterna men också att hon är från Öret och lika gammal som mig. Så världen är allt bra liten ibland. Kul att ha nån i precis samma situation som en själv. :)

Sen har jag varit duktig och fyllt i mina papper om namnändring. Tänkte att det kunde vara bra att göra det nu lagom till kotten kommer så att denna lille parvel får det efternamnet samt att både mitt körkort och pass går ut nu. Sen kommer det underlätta för Martin att få detta efternamn med sen när vi gifter oss. Känns lite konstigt dock att verkligen göra slag i saken, men det känns rätt att föra namnet vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela