kirsten

Sanna mina ord

Att byta namn

Publicerad 2011-05-26 11:39:53 i Livet,

Det var ju riktigt trevligt igår! Alltid kul att lära känna nya människor och en del av dem bor ju riktigt nära med. Fick veta att grannen hör Thilde ibland och vi hör ju deras lilla pojk ibland med, men det är ju inte så att man störs av det. I alla fall inte från vår sida. Så nästa gång vi ska ses blir det en promenad, vilken liga vi kommer vara då! Vi gjorde i ordning en lista med våra namn, telefonnummer och mailadresser. Men vad gör jag? Precis innan Thilde föddes bytte ju jag efternamn, detta är inte helt lätt må jag säga. Jag presenterar mig fortfarande med mitt gamla efternamn, signerar papper med mitt gamla namn. Ja, så när jag fyllde i den där lappen så blev det med mitt gamla efternamn. Suck. Men nån gång fastnar det väl.

Jag ska ju signera mitt nya körkort. Har tagit bilden, satt fast den och nu väntar alltså bara min signatur. För det första är jag alltså rädd att jag ska skriva mitt gamla namn och för det andra så har jag inte fått kläm på den nya signaturen. Har faktiskt suttit och tränat, men det blir inget bra! Jag hade rätt nyligen fått till min signatur med mitt gamla namn, så det kommer väl att ta ett tag att få till detta med.

Här står städning och packning på schemat. Men det är inte det lättaste med en liten bebis som inte vill vara ensam längre stunder. Men vi tar en sak i taget. Har hitintills lyckats bädda sängen och städat badrummet, har bara duschen kvar. Mellan varven springer jag och stoppar in nappen som envisas med att trilla ur. Men vi har ju hela eftermiddagen på oss, fast jag skulle ju förstås vilja hinna ut på en promenad med! Jaja, nåt hinner vi väl med.


Hahaha, Thildes reggaemössa ser verkligen ut som en fat cap

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2011-05-28 19:06:35

Jag har också bytt efternamn, eller lagt till ett rättare sagt och jag har inte alls vant mig vid det, det kommer nog ta sin tid. Och nytt körkort måse jag fixa, har inte tagit bild än, uh, hatar pass/körkortsbilder, de blir alltid så kassa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela