kirsten

Sanna mina ord

Bra jobbat!

Publicerad 2011-05-12 13:14:32 i Livet,

Usch, vad jag blir sur! När Thilde föddes hade hon fel på höften och vi skulle ju få en remiss på detta. När vi kom hem så väntade vi och väntade vi men ingen remiss kom. När vi var på återbesök på sjukhuset sa de att de jobbade på det så vi fortsatte ju att vänta. Sen fick jag ett samtalt från sjukhuset om att vi missat vår tid och att de fått tillbaka de 2 remisser som de skickat till oss. Allt detta för att jag nylien bytt efternamn, men så fort vi kommit hem från sjukhuset satte jag upp en lapp på dörren så att vi skulle få posten adresserad till mig. Vi har två företag som lämnar post hos oss och det ena var duktiga och satte upp en lapp i trapphuset om att de inte kunnat hitta mig och bad mig ringa och när de kom dagen efter fotade de dörren för att kollegorna skulle kunna veta var de skulle lämna min post. Men det andra, största bolaget har inte handlat på detta vis. Och det är ju alltså de som haft remisserna med sig och nu även papper från skatteverket om Thildes namn.

När jag pratade med dem så blev de alldeles chockade och sa att de hade skickat ut dem, så jag fick förklara hur det låg till. Nu är det ju gott om tid kvar innan dessa papper ska vara inne, men jag blir bara så trött på den arrogans de har! Jag undrar hur mycket post som inte kommer fram dit den ska på grund av att vissa brevbärare är för lata?

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-12 18:22:17

åh, jag känner igen det där ! Jag flyttade ju först till en egen lägenhet, ett år efter till göteborg och sen bytte vi lägenhet här till en större så det blev ännu en flytt. Sedan dess har jag haft jätteproblem med min post och den hamnar lite varsomhelst.. vi får ofta fel brev i lådan och ibland sitter det brev på anslagstavlan som någon inte orkat leta upp mottagaren till, suck...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela