kirsten

Sanna mina ord

Skitväder

Publicerad 2011-05-03 12:02:23 i Vardag,

Men åh! Vad hände med vädret? Detta hade jag verkligen inte beställt. Min plan för dagen var att ta mig ner till centrum för att skälla lite på min bank. Beställde nämligen ett nytt kort förra veckan då mitt blivit avstängt på grund av mitt namnbyte. Kom riktigt fort måste jag säga. MEN när jag öppnar kuvertet och tar fram kortet så är det mitt gamla efternamn på det! Hur är det ens möjligt?! Loggar jag in på mitt konto så ser jag ju att namnbytet finns där. Försökte ringa banken men det gick inte då man var tvungen att ha nån kod och det hade visst inte jag. Fyllde i nåt kontaktformulär på internet för att de skulle ta kontakt med mig och detta skulle ske innan  24 timmar, nu har det gått 48. Så nej det är väl bara att inse att man får vara lite gammalmodig av sig och knalla iväg till bankkontoret. Blir så trött bara. Jag hade ju dessutom gjort ett sånt där fint kort på kort, med en fin bild på Thilde. Jag lovar att det kommer att strula det med sen och att jag får ett vanligt kort...

Skruttan sov som en ängel inatt! Vi fick sova i 4-timmars intervaller och jisses vad mycket piggare man känner sig då! Däremot verkar hon ha lite problem med magen då den knorrar och låter mest hela tiden. Plus att jag fick byta två fulla bajsblöjor i loppet av 20 minuter. Vi brukar behöva byta en sådan blöja om dagen och typ 100 kissblöjor. Stackars liten.

I helgen var Martins syster med familj här och hälsade på och så kom Martins bror med barnen över med. Var fullt hus här kan man säga! Allt fika som jag bakat under min gravida tid är slut nu kan man säga ;) Har lite hårda kakor kvar bara. Grymt! Mys att få träffa dem i alla fall och kul att se hur mycket Oskar växt. Det skiljer ju ungefär 1,5 månad mellan honom och Thilde och ja man kan säga att han är stor och Thilde välidgt liten. Men snart är vi där vi med!


Faster myser med lilla Thilde


Äldsta kusinen och minsta kusinen


Guitar hero gjorde succé, iaf för vissa, andra roade sig på golvet


De bästa kusinerna kommer funka fin fint som barnvakter en vacker dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela