kirsten

Sanna mina ord

Tvillingar

Publicerad 2011-05-23 19:06:44 i Bebis,

I helgen fyllde vi i en enkät efter vår profylaxkurs och vad vi tyckte att den gett oss under förlossningen. Man skulle då ta fram sin journal för att kunna ge så korrekta svar som möjligt, man kommer ju liksom inte ihåg allt. Hur som helst, när jag sitter och läser om moderkakan så går det upp en sak för mig. Jag fattar vad jag läser, när jag låg där i sängen på sjukhuset och läste var det liksom inte allt som gick in. Trots att jag sa till Martin att vi skulle ha fått tvillingar, men sen sa att jag hade fel för att jag fattat pappret fel. Men så nu när jag läser om min moderkaka så ser jag ju att det står att jag hade två. Det som vi varit oroliga för innan vi hade vårt första ultraljud hade kunnat vara sant, att vi nu skulle ha haft två barn. Nu kan jag inte säga att jag är ledsen över att det inte blev så, för jag har världens mest underbara dotter och det räcker gott med henne. Men frågan är hur stor möjligheten är att vi kan få det nästa gång? Ja, för en nästa gång blir det men inte än på ett tag. Måste kolla upp allt detta när jag ska på min efterkoll hos barnmorskan. Coolt i alla fall.

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2011-05-24 13:43:06

Oj, det måste kännas lite konstigt att få reda på det så här i efterhand?



Det är så trist att det ska vara så uppdelat, kan de inte bara få vara barn?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela