kirsten

Sanna mina ord

Fars dag

Publicerad 2011-11-13 12:12:35 i Livet med bebis,

Jag är inte mycket för dessa kommersiella jippon. Visst, jag tycker att vi ska visa vår uppskattning till de som står oss nära, men jag tycker inte att det behöver finnas speciella dagar till det. Tycker liksom att det är finare och roligare att få nåt en annan helt vanlig grå söndag eller en tisdag med för den delen. Tanken är fin, att mamman, pappan och kärleken ska ha en egen dag. Men affärerna gör det till nåt annat.

Jag har förvisso köpt två presenter till Martin idag från Thilde. Men inga större saker, han fick en mugg med texter som världens gulligaste pappa, världens coolaste pappa och så vidare. I muggen hade jag tryckt ner en förpackning med strumpor ;) Han blev glad. Men han hade blivit minst lika glad över att ha fått en slempuss av henne.

Att Martin glömt bort morsdag har inget med detta att göra ;) Hahah, jag fick ju en massa lotter trots allt. Dock utan vinst!

Apropå vinst. Vi vann på travet igår :) Ingen större vinst, hade fem rätt och vann 400:- men ändå. Hade vi haft ett rätt till hade det varit 7000:- och sju rätt gav 1,2 miljoner. Men vi är glada för de pengar vi trots allt vann.

Nu ska vi göra oss i ordning. Kom på att vi ska vara kulturella och gå på museum minsann. Thilde kommer älska den här idén, jag riktigt känner det på mig!

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-11-13 18:59:57

ja det är faktiskt tråkigt att dessa högtider har blivit något som ska säljas in ! som du säger, visst hade det väl varit mer uppskattat att få frukost, ett litet paket och massa kärlek en mörk måndagmorgon innan jobbet ? :) ska jag lägga på minnet ;) hihi. kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela