kirsten

Sanna mina ord

Irriterande!

Publicerad 2011-11-03 14:24:04 i Livet,

Alltså nu börjar jag bli lite smått förbannad här hemma. De där som skulle komma och spola stammarna har fortfarande inte varit här. En granne i huset hade tillslut ringt dem och frågat vad de pysslade med, de hade visst blivit lite försenade. Jo tjena! Min närmsta granne hade ringt dem igår för att kolla när de skulle vara här, det är en äldre dam som ogärna lämnar ifrån sig sina nycklar och ville då veta när de skulle komma. Hennes make ligger på sjukhus och mår så där just nu, vilket så klart gör både mig och Martin väldigt ledsna. Så hon åker ju och besöker honom dagligen, hon hade igår fått till svar att de skulle komma under förmiddagen. Men se så har det ju inte blivit.

Konstigt att man kan åka iväg på lunch och sen inte komma tillbaka på några timmar, det är lite märkligt tycker jag. Min andra granne kom och också och ringde på, hon hade somnat en stund med sin son och var rädd att hon hade missat dem. Men icke. Hon sitter precis som mig fast med en liten bebis som skulle må bra av att få gå ut en stund och sova i vagnen. Men nej.

Enligt pappret som de la i våra brevlådor skulle de SENAST vara klara vid 16. I grannhuset höll de på betydligt längre än den 1,5 timme som är kvar tills klockan slår 16. Jag lovar att de inte hinner och att man får sitta fast så här en annan dag igen. Kul. Eller så kommer de och så håller de igång fram till 19 ikväll. Lattjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela