kirsten

Sanna mina ord

Thilde 7 månader!

Publicerad 2011-11-10 13:50:09 i Thilde 7-9 mån,

Thilde blev en stor tjej igår minsann! Nu kan man inte längre kalla henne en liten bebis, 7 månader. Var tog alla dessa månader vägen undrar jag? Kom hon inte precis? Lämnade vi inte BB för några veckor sedan och alla vi mötte kikade ner på vår lilla ängel i babyskyddet och pekade och sa titta vilken liten bebis? Var inte det alldels nyss? Nu är hon istället nämre ett år än bebis. Galet! Men det är så fantastiskt att få följa henne, se alla nya saker hon lär sig varje dag. Hon är så upptagen med att lära sig nya saker att hon alldeles glömmer bort att sova. Under nätterna tränar hon numera på att krypa, ja i sömnen och vaknar till av att hon slår i huvudet i madrassen när hon ramlar omkull eller fastnar under ett täcke. Men det ser rätt roligt ut och vi kan inte låta bli att le lite och titta på varandra och säga att jisses vad hon är söt.Fem minuter senare kan man få ett psykbryt för att hon vägrar somna om. ;) Underbart att vara förälder!

Igår kväll sov hon så sött, i alla fall fram till klockan 23. Inte ett endaste nappinstopp fram tills dess, men sen förstår ni var det slut på friden. Då ammade jag henne till sömns och hon sov till 2. Sen var det färdigsovet. Jag ammade, jag puffade och jag försökte sova men det gick inte det heller. Hon fattade inte piken ;) Så det var en trött mamma som gick upp idag. Hade tankar på att strunta i träning, men gaskade upp mig och tänkte att det blir bra bara vi kommer dit och så blev det ju med. Efter träningen har nu Thilde sovit i snart 2 timmar, så min förhoppning är att natten blir bra nu, är dagen bra blir natten bra :) För även om man nu fyllt 7 månader så behöver man trots allt sin sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela