kirsten

Sanna mina ord

Dagens dubbel och babysim

Publicerad 2011-10-15 19:32:58 i Livet med bebis,

Vilken härlig lördag vi haft och ännu är den inte helt slut! Dagen började med att jag fick sovmorgon, Martin gick upp och busade med Thilde. Det är underbart att få en sån start på dagen må jag säga! Sen bar det iväg till babysimmet. Vi tränade mer dyk och idag fångade jag upp henne i vattnet. Men shit vad hjärtat slår innan och man tänker att nej jag kommer aldrig få tag i henne. Men det var ju inga problem. Men vilken vattengalning vi har till dotter. Hon bara slänger sig i. Ingen tvekan där inte! Kommer få vakta henne noga när vi är och badar! Men det är skönt att hon inte är rädd för vatten i alla fall.

Hemma lagade vi plättar till lunch, jag tycker att det är godare än pannkakor. Vet att det är samma smet och allt, men de är godare på nåt sätt när de är mindre. Knasigt jag vet. Sen gick vi ut på promenad, spelade på hästar och kikade in i centrum. Kom därifrån med en kofta till Thilde då hon inte äger nån tunnare variant och hon kändes så kall efter att hon sovit middag.

Hemma har det städats och donats och så kollade vi hur spelet gick och vet ni vad? Jag satte dagens dubbel. Jag har alltid hatat allt vad trav heter, då min pappa haft spelbutik hela mitt liv och när vi var små fick vi ALDRIG se det vi ville på TV:n utan endast detta sabla trav. Jaja, i somras spelade vi tillsammans med mina föräldrar och vi vann en slant då och vi sa då att detta kan vi ju göra varje vecka. Men så kom vi av oss och idag kom vi iväg och jag vinner! Ok, ingen större slant men det gör ändå att speldjävulen i mig kommer fram! Mycket vill ha mer! Så nu är vi igång kan man säga och storkovan ska vinnas så klart!

Nu blir det god middag för 2 då lillan sover och TV-mys! Härliga lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela