kirsten

Sanna mina ord

Kap och sopplunch

Publicerad 2011-10-06 22:38:45 i Livet med bebis,

Idag lyckades jag få det lillabusfröet att somna om, då hon vaknade lite innan sex imorse. Nog för att det är hon som tycks bestämma i det här hushållet, men det var lite väl tidigt. Hade dock kunnat strypa Martin för när jag precis fått henne att somna om tände han lampor och prasslade med en brödpåse. Och då slogs de där fina blå ögonen upp igen. Men jag sa snällt att vi skulle fortsätta sova och då gjorde vi det till en åtta i alla fall. Lite mer human tid om ni frågar mig.

Trots att vi var uppe i tid blev det ändå stressigt när vi skulle iväg till Öppnis, skulle möta upp M & M vid 10 för att kika på deras loppis. Igår när vi var där för att betala deposition för nästa veckas föreläsning var det en tjej som kom med en massa fina saker i sina kassar, bland annat en bumbo som vi så gärna vill ha till Thilde. Jag tänkte när jag såg den att jag skulle erbjuda henne det dubbla priset vid försäljning där och då, men gjorde det inte. Tänkte dessutom att den med all säkerhet skulle vara borta när vi kom idag då det redan varit öppet en timme. Men vet ni vad, den stod kvar! Så idag blev vi med bumbo till det härliga priset 50:- inte illa pinkat! Den är i riktigt fint skick med! Hittade även en fin pyjamas, något stor ännu men hon växer ju i den. En klänning från Villervalla och så en pepparkaksdräkt som aldrig varit använd, med prislapp kvar och allt! Har gjort riktiga kap idag minsann! Ska visa bilder imorrn.

Gick hem till M & M en stund och drack den godaste jordgubbssaft jag nånsin druckit och gav våra vildar lite käk. Sen knatade vi hem till nästa mamma och hennes godbit till son. Sopplunch stod på schemat. Det var gott, men Thilde bestämde sig för att sätta sig på tvären. Inget jag gjorde var bra, maten spottade hon ut och fick hon ingen mat blev hon ännu argare. Ibland är det inte lätt att vara liten tror jag. Själv skulle jag bara vilja krypa in i hennes hjärna en stund för att se vad det är hon egentligen vill. Men det var ett bra initiativ med lunch istället för enbart fika. Frågan är bara vad man själv ska bjuda på när det är dags att vara här? Måste reka barnvagnsrummet innan med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela