kirsten

Sanna mina ord

Långdraget

Publicerad 2011-10-25 09:35:46 i Thilde 4-6 mån,

Blir ingen träning för denna mamma idag heller. I alla fall inte på gymmet. Börjar kännas så där faktiskt. Men jag smittar som sagt ogärna ner andras bebisar. Nu vet jag ju inte om denna typ av förkylning smittar då jag tror att det har med Thildes tandsprickning att göra och inget annat då det är väldigt vanligt att de blir förkylda i samband med det. Men det är ju så tråkigt att ha det så här. Mest för att det är synd om Thilde vars näsa bara rinner. Det jobbiga är ju att det inte bara är näsan som rinner utan munnen dreglas det ju konstant ifrån med, man blir helt blöt själv när man sitter med henne. Man märker hur mycket det kliar med, för allt ska in i munnen. När vi låg och mös en stund i sängen imorse så åt hon upp halva min arm och det är ju inte som så att det bara blir lite blött, nejdå det är som om Niagarafallet varit och hälsat på. Så även om det inte smittar så skulle jag få hämta ett moppgarn för att torka upp floden från golvet på gymmet. Torsdag håller vi tummarna för istället då.

Det är ju inte bara jobbigt med snor och slem, nej det gnälls nåt så otroligt här hemma med. Spelar ingen roll vad vi gör. Inget är roligt. Jag förstår ju att det kliar och gör ont och att det bara är på det här sättet hon kan uttrycka sig och sin förtvivlan. Men usch, man får ju ont i öronen. Men men, snart är de förhoppningsvis uppe :)

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-10-25 22:44:52

är det tänder på G ? :) Alva kunde sitta med öppen mun och saliven bara rann när hennes tänder kom upp, haha !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela