kirsten

Sanna mina ord

Stäng in mig och släng nyckeln

Publicerad 2011-10-03 21:18:08 i Livet med bebis,

Idag var det till att ställa en klocka, det var dags för Monday Morning i Kista vilket är en liten tillställning för föräldralediga. Man träffas en gång i månaden på ett stort fik i ett köpcentrum utanför Stockholm och så är det föreläsare som kommer från olika företag och man får fika och en liten goodiebag. Mycket trevligt! Kul att komma ut också och inte bara hänga i samma gamla tråkiga köpcentrum som finns på gångavstånd. När detta var slut begav vi oss vidare och käkade lunch.

Efter det gav jag mig av hemåt och ringde till Vattenhuset för att fråga vart vårt mejl tagit vägen som vi väntat på de senaste tre veckorna. De var helt ovetande om vad jag pratade  och den kurs som vår instruktör sagt skulle fortsätta skulle inte alls göra det på den tiden. Kändes lite snopet. Men vi bokade helt enkelt en annan dag, nu blev det lördagar vid halv elva så det blir nog bra det med. Vi har ju tyckt att det varit så roligt under dessa veckor och Thilde har ju tyckt det varit toppen med, så då vill vi ju så klart fortsätta. Kul att göra nåt tillsammans med.

Så idag åkte vi och hämtade de sista delarna till Martins cykel så att han nu kan bygga ihop den samt att vi veckohandlade. Det gick ju bra tills vi skulle scanna tuggummina som jag ville ha. Det hände inget och vi tryckte och tryckte och tillslut så blippade det till och det kom med i scannern. Betalade och gick därifrån. Av nån anledning så kikade jag på kvittot och vad ser jag? Vi hade scannat tuggummina 8 gånger! Jag hade en påse och den hade nu kostat mig 103:- billigt värre! Gick upp till kundtjänst och fick bort 7 av dem plus att hon snodde min påse, men den fick jag snabbt tillbaka eftersom jag ändå betalt för 1. Tog emot pengarna och gick. Då skrek killen som stod på kö efter mig att jag glömt min plånbok. Härligt med ärliga människor! Jag svarade då att det var säkrast att jag begav mig hemåt innan nåt mer skulle hända ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela