kirsten

Sanna mina ord

Vilken dag!

Publicerad 2011-10-11 23:03:37 i Livet med bebis,

Klockan 6 tyckte Thilde att vi skulle gå upp idag, det tyckte varken jag eller hennes pappa. Pappan i hemmet fick henne att somna om till 7,30 i alla fall. Då var han redan på väg till jobbet så jag tänkte att vi kunde ha lite mys bara hon och jag så vi låg kvar, trots att det är en helt om tid att gå upp. Jag trodde att vi skulle leka med hennes lilla rosa kanin men det blev visst som så att vi somnade om båda två. Henne fick jag väcka 9.30 för då började det att blir brått för mamman som skulle iväg på sin tisdagsträning. Det känns dock aldrig kul att behöva väcka henne, men men. Vi kom iväg med all packning och passet idag var grymt! Börjar redan känna en antydan till träningsvärk! Efter passet begav vi oss upp till stan för att träffa min mammalediga arbetskollega för en lunch och en dejt efteråt med våra arbetande kollegor. Mycket trevligt!

Efter detta besök fortsatte vi till Martins jobb, för vi skulle shoppa lite kläder till Thilde. Oväntat va? Jag hade ju bestämt läst att butiken skulle finnas på söder där han jobbar och då var det ju smart att gå dit. Väl där så kollar han upp det lite mer noggrant och nä butiken låg inte alls på söder...den låg vid östermalm. Man tackar! Då Martin idag slutade 17 och butiken stänger 18 så kändes det lite smått stressat och när han sen inte klarar av att navigera kartan så höll jag på att gå i taket! Hur som helst, vi hann dit och kom därifrån med en superfin klänning och en urläcker mössa. Lovar att visa imorrn, orkar inte ta fram och ta kort nu. Vi passade även på att kika in på Åhléns men hittade nada så vi fortsatte att gå till Rådhuset för att ta tunnelbanan därifrån, på så sätt slapp vi ju ett byte. Trodde att det skulle vara hysteriskt med folk på tunnelbanan med tanke på matchen och vi bor en station ifrån stadion men det var nästan folktomt. Skönt det. Så idag har det både blivit passträning och en jäkla massa gående! Bra träningsdag! Men nu är jag trött!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-12 16:33:57

Där du skriver rubriken på ditt blogginlägg finns det en "rutliknande" grej till höger. klicka på den så kan du göra tidsinställda blogginlägg=)



det va bara en positiv nyhet inom jobbet. när ja kommer tillbaka efter mammaledigheten ska jag in på ekonomiavd å jobba där, vilket ska bli super kul=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela