kirsten

Sanna mina ord

Vintertid

Publicerad 2011-10-31 09:31:16 i Livet med bebis,

Ok, jag är inte nåt fan av hösten och har aldrig varit och inte av vintern heller för den delen. Jag tycker förvisso att alla årstider har sin charm. När årstiden börjar vill säga. Hösten kan vara magiskt vacker med alla färgexplosioner och vad vad vore väl en jul utan snö? Men nu när vi närmar oss november och mörkret känns det inget vidare alls faktiskt. För denna månad är verkligen bara grå och trist. Då blir det på nåt sätt som att man bara väntar på att snön ska komma så att det blir lite ljust igen.

Att gå om till vintertid har ju tidigare varit rätt skönt, en extra timme att få sova bort liksom. Eller så kan man ju tänka att man får tillbaka den timmen som snoddes tidigare i år när vi fick sommartid. Men nu när man har en liten här hemma så känns inte dessa tidsomställningar särskilt roliga. Alla rutiner man fått till bara vänds upp och ner på. Allt sker en timme tidigare mot förut. Jättekul. Imorse var det dags att gå upp klockan 7. Vet inte när jag var uppe den tiden sist? Bortskämt? Lite kanske. Men å andra sidan sover den lilla damen redan. I hennes värld är ju klockan mycket mer. Så vi får nog nåt positivt ur det här med. :)

Har börjat läsa boken "Somna utan gråt". Än så länge är den rätt intressant faktiskt. Även om man inte kan använda sig av allt så känns det ändå bättre än att använda sig av 5 minuters metoden, för det kommer då aldrig hända här hemma. Här myser vi oss till sömns istället, vill att det ska vara nåt man längtar efter inte nåt man kommer vara rädd för att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela