kirsten

Sanna mina ord

Det där med att dricka ur flaska

Publicerad 2011-09-08 13:31:41 i Thilde 4-6 mån,

Vilken mysig morgon vi haft! Thilde vaknar alltid när hennes käre far ska gå till jobbet, vilket inte uppskattas av hennes moder. Men idag funkade det med lite morgonmål och så somnade damen ifråga om till halv tio, jomenvisst du läste rätt. Eller det var då jag gick upp, och då blev det väl kallt och ensamt i sängen kan tänkas så hon vaknade kanske tjugo i då. Min duktiga lilla tjej, som inte alls är så liten längre. Fort går det och det är ingen underdrift. Imorrn ska femmånadersdagen firas med pompa och ståt. Var tog de fem månderna vägen månne?

När Thilde föddes så var det ju inte helt oproblematiskt. Hon ville och kunde heller inte amma, hon var för slö och seg på grund av gulsoten. Så vi fick ge mat på flaska och det var inga som helst problem. Hon fattade genast vad hon skulle göra. Vi kämpade med detta i cirkus två månader och tillslut så fick jag nog och bestämde att innan detta datum skulle hon endast ammas, där med basta! Det gick ju fint det med. Men nu förstår ni så fattar hon inte alls vad hon ska göra med flaskan när hon får den i munnen. Hon tuggar bara på den. Böt till och med flaska till hennes första flaska som ska påminna om ett bröst, men samma visa där. Visst det kommer ut vatten och så, men det mesta hamnar ju utanför. Knasigt det kan vara. Men vi tragglar vidare. Blir lite svårt den dag hon ska få välling annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela