kirsten

Sanna mina ord

Fröken virrpanna i farten

Publicerad 2011-09-07 22:27:26 i Dop och andra högtider,

Så himla typiskt mig! Jag lämnade Thilde i babygymmet när jag skulle gå ut till köket för att hämta hennes mat och tänkte att nu när jag går ut kommer hon att snurra runt från mage till rygg. Vem tror ni ligger på rygg med jordens största leende när jag kommer in, jomenvisst det är sant! Så då satte jag mig ju genast på golvet och skulle få henne till att göra det igen och filmade och filmade. Men ingen ny vändning kom. Hon kollade in i kameran och smålog några gånger. Hon tänkte väl att det där kan hon ju hållas med.

Vi skulle till kyrkan för ett möte inför dopet som vi har om en vecka. Jag hade bara läst att det stod kyrkans namn där Thilde ska döpas och det är ju toppen med tanke på hur nära det ligger. Så Martin böt inte sin teledag utan skulle komma hem lagom tills det var dags att knata iväg. Så jag förberedde maten så att den skulle vara klar när vi kom hem därifrån. Packade ner Thilde i vagnen och så gick vi. Väl ute på gatan ser jag att det inte alls står det namnet på kyrkan utan en annan som ligger en bra bit ifrån oss. Kul att se det fem minuter innan vi skulle vara där. Så jag drog upp Thilde i vagnen för den jobbiga backen till bilen och Martin kutade upp i lägenheten och hämtade hennes bilskydd. Jag kan säga att vi var inte de sista som kom ;) och så här i efterhand var det helt bortkastat att åka dit! Det var som en dopgudstjänst där de pratade om de olika akterna och sjöng lite psalmer och lite låtar som förslag till solistlåtar. Vi har mer eller mindre allt sånt klart och väntar egentligen bara på att få träffa prästen, som vi ska göra på söndag. Det hade räckt så. Men det är ju inte lätt att veta innan.

Men man ska nog inte låta en ammande kvinna ha koll på saker alls. Vi gick till fel kontor när vi skulle bekräfta Martin som pappa och vi missade att Martin hade semester...som sagt det är jag som i vanliga fall har koll på allt i den här familjen. Detta händer när jag inte är alert! Kanske dax för Martin att lära sig nåt av detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela