kirsten

Sanna mina ord

Hejdå mammakilon!

Publicerad 2011-09-08 18:42:31 i Viktnoja,

Idag på dagen är det ett år sedan som vi skrev in oss på MVC. Det hade varit en lång väntan till detta datum och när jag fick det när jag ringde in så tyckte jag att de var helt dumma i huvudet som inte tyckte att vi skulle komma in redan dagen efter. Det var ju liksom det jag räknat med. Istället kändes det som att det nu skulle gå åt fanders med alltihop. Man är ju lite hormonstinn som gravid så det var väl en början till det redan då. Allt gick ju fint och jag ska nog lära mig att coola ner lite grand. För allt behöver ju inte skita sig, faktiskt.

Idag ställde jag mig på vågen. Har slarvat lite med det där. Skulle ju väga mig en gång i veckan och vågen skulle ju peka 0,5 kilo ner varje vecka som ni kanske minns. Men idag ställde jag mig där, trots både frukost och lunch i magen och räknade inte med att jag skulle ha gått ner nåt. Har ju haft ett envist kilo kvar efter graviditeten och min inskrivningsvikt. Ett ynka kilo. Idag mina vänner var det borta! Jag har gått ner till min inskrivningsvikt! Gissa om jag är glad idag! Nu är det ju som så att kroppen ser ju inte riktigt likadan ut som innan graviditeten. Kilona har omfördelats lite kan man väl säga. Men ändå. Detta är ju på nåt sätt som att komma i mål. Jag har dock en bit kvar, men klarade jag av detta utan att ens tänka en tanke på vad jag stoppat i mig efter förlossningen så kan det ju inte gå annat än toppen när jag börjar tänka mig för. Så himla taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela