kirsten

Sanna mina ord

Städnoja

Publicerad 2011-09-02 14:32:33 i Livet med bebis,

När Thilde tog sig en lur på förmiddagen och jag inte lyckats få hem det där avsnittet som jag saknar ljud till så var jag ju tvungen att hitta på nåt att göra. Började med att städa badrummet när det var klart började jag fixa med packningen (bara lite av Martins kläder kvar nu) och sen torkade jag ur skåpet under soppåsen. När jag gjort det ansåg jag att trasan var äcklig så jag slängde den och tog fram en ny. Plötsligt var jag i  färd med att torka av alla skåp i köket. Precis vad jag planerat att göra idag ;) Slängde teer som jag aldrig kommer att dricka upp och en massa annat skräp som legat på spisfläkten. Nu när jag är igång känner jag att jag vill fortsätta, hela lägenheten ska gås igenom. Synd att vi ska bort i helgen, annars hade det verkligen stått storstädning på tapeten. Hoppas jag har detta driv i mig nästa vecka med!
 
Nu sover Thilde igen, så jag har passat på att måla naglarna så den delen är klar imorrn. En sak mindre att tänka på. Ska slå in paket och sen är jag snart redo att åka. Men Martin måste komma hem först och lillebror ska ta sig hit. Undrar vem som kommer först...

På söndag måste jag innan vi åker tillbaka mot Stockholm besöka Lager 157, har hittat en så söt body till Thilde, en klänning till mig och en kofta...Tror dock inte att ekonomin tillåter allt det, men bodyn till Thilde ska med! Jag har lovat Martin att jag ska ta det lugnt med shoppandet och får bara köpa dyra saker till henne nu. Låter ju rätt sjukt, men på så sätt handlar jag inte allt jag ser till henne och vi har en fin blandning med billigt och dyrt. Ska ju ta och köpa lite värmande vinterplagg till henne med. Plus att hon har ett dop om två veckor som det ska fixas till. Jisses. Ska man inte vara ledig när man är just mammaledig ;) Hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela