kirsten

Sanna mina ord

Surt!

Publicerad 2011-09-02 09:54:00 i Livet med bebis,

Startade morgonen som alla andra morgnar, mys med Thilde innan vi gick upp, har redan hunnit byta 2 (!) bajsblöjor. Trodde att när de började käka mat att det liksom kanske skulle ta några dagar innan det kom ut, men inte på denna dam. Det är väl i och för sig bra, för då klarar ju hennes mage av maten. Jag skulle sätta mig för att äta frukost och kika på ett avsnitt av Parenthood medan Thilde busade i gymmet. Bara det att när jag sätter på avsnittet så finns det inget ljud...hallå? Man ser väl till att det finns ljud, eller? Försöker fixa detta, men det är inte helt lätt. Tar ju sån sabla tid. Får väl helt enkelt se avsnittet när Thilde sover sen.

Jag är så glad över att hon faktiskt gillar att ligga i gymmet. När hon var lite mindre var det inte alltid kul, men nu kan hon ligga där länge. Hon börjar hitta mer och mer av alla saker som finns där med, så kanske kan det vara en av anledningarna till att hon tycker om det mer? Hon kan dessutom snurra ett helt varv i det. Duktiga lilla tjej! Men det betyder ju också att hon snart inte kommer ligga kvar där man la ner henne. Stackars katter ;)

Ska ta och ta tag i packningen med. Men det mesta är ju redan packat eftersom vi inte packade upp väskan efter Gotlandsresan. Jag ska bara byta klänning, då den jag hade i lördags var mindre amningsvänlig. Även fast jag tycker att det är kul att åka bort och så, så måste jag erkänna att det är SÅ skönt att det är sista helgen på ett bra tag som vi ska åka nånstans. Får liksom vara bra nu! Det är ju liksom inte bara vi som ska behöva åka land och rike runt för att träffa alla. Nu har det ju varit för bröllop och dop och svensexa och så, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela