kirsten

Sanna mina ord

Underbara man!

Publicerad 2011-09-07 10:58:41 i Livet med bebis,

I mitt kylskåp har jag en underbar medicin i form av en honung med smak av mint. Honung är annars något som jag ogillar skarpt. Men denna dunderhonung botar de flesta förkylningar illa kvickt! Nu ska jag inte påstå att man blir helt frisk direkt, men så känns det faktiskt. Så en kopp te med honungen i gjorde att jag kände mig rätt fräsch tillslut. Kalla mig gärna egoist när jag ogärna vill att min dotter på snart 5 månader ska behöva sitta inne en hel dag med dessa baciller. Utomhus är det dessutom mycket liten chans att man ska smitta någon då viruspartiklarna sprids med så mycket annat i luften. I väntrummet hos barnmorskan satte jag mig i ett eget hörn där det inte satt några människor och verkligen inte några barn eller gamla. Det många inte tänker på med sjukdomar är att de smittar som mest när man inte ens vet om att man bär på bakterien/sjukdomen. Nog om detta nu.

Hos barnmorskan gick allt bra. Jag är inte direkt nåt fan av dessa undersökningar och speciellt inte efter förlossningen då jag tyckte att undersökningarna var värre än själva förlossningen. Jag fick en barnmorskestudent och jag kände mig säker med henne från början, satte mig bara i stolen och började profylaxandas. Skoj att man kan ha nytta av den kursen även efter förlossningen. När hon sa att det skulle göra ont så kände jag inget alls så hon blev lite chockad och jag förklarade att jag satsade helt på andningen istället för att koncentrera mig på att det skulle göra ont. Den riktiga barnmorskan sa att jag tänkte helt rätt :) Tycker att det är fantastiskt att dessa undersökningar finns för oss kvinnor och även fast de inte är jätteroliga att göra så kan de ju förhindra att folk får cancer. Eller inte förhindra, men att man upptäcker den i tid.

Jag fick låna Martins sl-kort så jag slapp gå hem med mitt ben. Räckte fint att gå den vägen dit. Så tog han med sig Thilde så att hon fick fortsätta vara ute i friska luften och få sova en stund. Hemma fixade han även mat och efter maten städade han i ordning köket. Tror jag aldrig har hänt tidigare, jag brukar alltid ta det själv ;) Han föreslog även att vi skulle kolla på "Ensam mamma söker" tillsammans. Jag trodde ju inte att han ville se det så jag hade ju redan sett det under dagen. Han är bra härlig den där Martin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela