kirsten

Sanna mina ord

Härlig dag!

Publicerad 2012-04-04 22:49:39 i Livet med bebis,

Imorse fick jag sovmorgon, fram till klockan 8. Egentligen ljuger jag, för den lilla damen har denna veckan börjat vakna redan vid 4. Då kan jag berätta för er att det är väldigt mörkt. Så varför hon vaknar då förstår jag inte. Men där står hon varje morgon pigg och glad och stampar i sin säng tills nån vaknar och plockar upp henne. Den där nån är oftast jag. Dock tar Martin över och ger välling och lyckas oftast få henne att somna om relativt snabbt. Det är jag mycket glad över. Han ser det dock inte som ett måste utan en chans att få en mysig stund med sin dotter innan jobbet. Fint tycker jag. Hur vi ska få henne att sluta vakna denna okristiliga tid vet jag inte, men har ni tips ge oss dem gärna! Jag tror dock att det beror på att hon är i en utvecklingsfas och att det samtidigt ploppar upp tänder varje dag, den kombon...

Idag har vi besökt ÖF och det var high life som vanligt. Det bjöds på glass och frukt. Thilde ratade glassen direkt och gick all in på frukten. Haha! Efter det blev det en lunchdejt i Solna C och efter det en pratstund med grannen när jag sövde Thilde utanför huset. Medan Thilde fortsatte sova ute på balkongen så satte jag igång med baket inför hennes stundande 1-års kalas. Att göra två kakor samtidigt är inte en smart idé. En åkte i sopen direkt, då den flöt när jag hällde på garneringen. Nytt försök imorrn. Den andra blev inte heller helt 100, men den får duga.




Thildes nya pjuck, så galet söta! Och hon är så stolt över dem, haha!


Och så ett par sommarsandaler från samma märke :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela