kirsten

Sanna mina ord

Hektiskt

Publicerad 2012-04-03 22:07:52 i Livet med bebis,

Man skulle ju kunna tro att det skulle bli lite lugnare när skolan väl var slut, men icke. Då fyller man helt enkelt bara på med nya saker att fylla dagarna med. De senaste dagarna har det handlat om att måla. Nog för att det är lättare i år utan en stor mage i vägen, men att måla dörrkarmar och kanter är kanske inte riktigt vad nån med mitt tålamod behöver. Men nu är det klart så när som på sovrumsdörren. Den är ju lite svår att ta då vi gärna ser att den är stängd när Thilde sover för natten. Men jag passade på imorse innan hennes förmiddagslur, så får vi ta resten imorrn. Hon tycker ju inte att det är så kul att behöva sitta still under den tiden man målar och det kan jag ju förstå, men jag vill inte att hon är på golvet heller. Ni kan ju tänka er hur vår lägenhet skulle se ut då ;)

Idag har vi även varit iväg på 1-årskalas. Fatta att våra små funnits hos oss i ett år! Jag fattar det knappt själv, men samtidigt är Thilde en sån självklar del hos oss. Thilde och födelsedagsbarnet showade loss för varandra, de var så söta! Kul att se hur de börjar uppskatta varandra :)

Vi har även haft besök av mäklare nummer två och nu ska vi bara lyckas välja en av dem. Det är lite svårt då Martin inte träffat den första. Men jag tror att det lutar mer åt nummer 2. Hon tyckte att vi kunde vänta med att göra om vardagsrummet och istället satsa på att skaffa lite färklickar i form av kuddar till soffan istället. Så snart är vi igång på riktigt! Spännande värre! Blev rekommenderade ett nytt område att leta efter ny bostad till oss, så där ska vi absolut kika! Ser fram emot detta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela